Förkyld

Tredje dagen idag som lilla hjärtat är förkyld. Hon har nog haft det i kroppen längre än så för hon har varit väldigt trött hela veckan, men de här dagarna har det varit nästäppa och hosta också. Min stackars lilla tjej <3 Försöker smörja näsan med koksalt och näsdroppar så mycket som möjligt och så suga ut med en snorsug (man får prova på mycket när man har barn!) men det är inte så lätt för hon blir SÅ ledsen när man gör det. Gråter och skriker helt hysteriskt. Idag har det gått så långt att hon gråter bara man torkar näsan med en bomullstuss.. Tack och lov andas hon lite lättare när hon sover så vi försöker få henne att sova så mycket som möjligt. Hon har sovit väldigt mycket hela veckan både på dagarna och nätterna. På dagarna har hon velat sova i famnen och det har hon självklart fått eftersom jag vill att hon ska sova så mycket det bara går när hon är sjuk. Det har blivit mycket tv-tittande för mig den här veckan om man säger så! Men det har bara varit skönt eftersom jag inte är helt frisk från min förkylning jag heller. I natt var iaf första natten hon sov oroligt. Vet inte hur många gånger jag vaknade av hennes ansträngda andning och fick lyfta upp henne på kudden igen som hon hade skruvat sig iväg ifrån. Till slut klarade vi faktiskt inte av att höra henne kämpa i morse utan tog upp henne fast hon sov. Senare under dagen har hon haft svårt att falla till ro och varit ganska grinig och nu på kvällen var hon otroligt ledsen innan hon äntligen somnade. Har sovit en timme i min famn nu så ska prova att lägga henne i sängen så får vi se hur det går. Håller tummarna att hon inte vaknar och att hon sen kan sova gott i natt.. Vår lilla bebis, det skär verkligen i hjärtat när hon mår dåligt
<3



Kommentarer
Postat av: Sandra

Huffa, stackars liten. <3 Hoppas hon mår bättre snart. Ja det är hemskt när de är sjuka våra små hjärtan, man skulle hellre ta de själv, bara de fick vara friska.
Kram.

2014-05-11 @ 10:42:41
URL: http://sandrabergvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0