Tredagarsfeber?

Lilla hjärtat vaknade och grät i natt och när jag lyfte upp henne kände jag att hon var kokhet. Trodde först att hon bara var för varmt klädd så bytte pyjamasen mot en tshirt, men ganska snabbt insåg vi att hon hade rejäl feber.  Hade tyvärr ingen termometer hemma (den har gått sönder)  och Alvedon vågar vi inte ge henne eftersom vi fortfarande inte fått tid för allergiutredningen. Resten av natten sov hon nog max en kvart åt gången,  vaknade och grät hela tiden.  Vid 5 gav jag upp mina försök att sova och vid 6 klev jag upp med henne.  Markus åkte och köpte en termometer så fort apoteket öppnade. Då hade hon 38.7 och långt ifrån så varm som i natt så kan tänka mig att hon låg på över 40 grader då.  Nu har den stigit till 39.1. Hon är väldigt väldigt trött och sover precis sitt tredje pass för idag,  hon som aldrig sover mer än två pass på en dag, och än är klockan bara 12! Markus köpte även ipren så det får nog bli lite sånt nu när febern verkar stiga igen.  Hon har inga andra symtom alls så vi räknar med att det är tredagarsfeber, får väl se om det stämmer. Aningen typiskt att hon skulle få det nu när jag och Markus bokat julbord till imorgon och hon skulle vara med sin farmor.  Tur det går att omboka :) huvudsaken lilla älsklingen blir frisk snart ❤

Kommentarer
Postat av: Sandra

Huga lillan då, det är så jobbigt när de är sjuka, man känner sig så maktlös. Man vill bara att de ska få må bra.
Hoppas att det "bara" var tredagarsfeber och att hon piggnade på sig igen efter det.
Kram

2014-12-11 @ 06:49:58
URL: http://sandrabergvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0