Nya platser, nya människor..




Min mjölkstockning har fortfarande inte gått över så förra veckan var jag till amningsmottagningen i Malmö. De konstaterade att det inte var en böld, men att det kunde bli, så jag fick penicillin. I tisdags var det så dags för återbesök och nu hade det blivit en bröstböld av det hela. Fick ultraljuda bröstet och sen provade de att sticka i det två gånger, men utan att direkt få ur något. Fick en ny sorts penicillin och så bokades återbesök till idag för att se om bölden skulle mogna och vara redo att tömmas. Idag visade det sig dock att den krympt så pass mycket att den förhoppningsvis ska försvinna av sig själv med hjälp av penicillinet. Återbesök om en vecka om den inte är borta tills dess!
Allt detta strul har lett till ett beslut om att vi helt ska sluta försöka amma. Jag ska dra ner på pumpandet av mjölken också så att produktionen slutar. Måste göra det successivt så jag inte får ny stockning. Känns otroligt jobbigt och tråkigt att jag aldrig mer ska få amma henne och jag har fällt en del tårar, men samtidigt känns det skönt att beslutet är taget. Jag orkar helt enkelt inte kämpa mer och riskera att det bara fortsätter strula. Hon mår bra på ersättningen och det är det viktigaste!
Vid alla de här besöken har Markus och Emma varit med och Emma har varit så lugn och duktig! :) Igår var hon och jag på mammaträff och även där var hon en liten ängel. Det märks att hon börjar tycka att det är kul att kolla på människor och saker nu :) Efter mammaträffen träffade vi två av mina kompisar och åt lunch på sjukhusets lunchrestaurang. Emma sov först i vagnen och sen satt hon i knät, drack sin mat och kollade sig omkring. När vi kom hem var hon väldigt trött och nöjd och sov av och till mest hela dagen och sen jättebra i natt, jättehärligt! :)
Efter besöket på amningsmottagningen idag åkte vi till ett köpcentrum och det tyckte hon var jättekul! Jag bar henne och hon satt jätteglad i famnen och tittade på alla lampor :) Massor av nya intryck för henne den här veckan alltså och hon verkar tycka att det är jättekul! Så skönt att kunna ta med henne och att hon dessutom tycker att det är kul :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0