Summering 2012- mål 2013!

Självklart måste jag ha med den obligatoriska summeringen av året som gått och skriva ner mina mål för året som ligger framför oss! :)
 
Målen för 2012 var:

  • Gå kurs i vallning
  • Gå kurs i tävlingslydnad
  • Fortsätta som hjälpinstruktör/visningshund i rallylydnad
  • Tävla i rally och få titel i fortsättningsklass och avancerad klass
  • Pröva att tävla i mästarklass och förhoppningsvis få titel där också!
  • Delta på gemensamma promenader så jag & Vippen får öva våra sociala sidor :)
  • Bli bättre på att planera träningen så att vi kan göra större framsteg
Ja, kurser deltog vi i som planerat och faktiskt fler ändå. Hjälpinstruktör var jag bara vårterminen då jag kände att jag inte skulle orka med det när jag började skolan, men det får räknas som ett uppnått mål iallafall :) Tävla gjorde vi under våren, men tyvärr blev det inga starter i avancerad eller mästarklass. Gemensamma promenader blev det inte så många, men desto fler träningsträffar med träningskompisarna och det får väl räknas som socialt :) Planeringen av träningen är tyvärr lika dålig som förut..
 
Det vi faktiskt gjorde 2012 var detta:
Tävling:
  • Rallylydnadstävling fortsättningsklass 40p, 87p, 87p, titel RLD F!!
Kurs:
  • Tävlingslydnad 1- grundfärdigheter
  • Vallningskurs
  • Tävlingslydnadskurs
  • Visningshund/hjälpinstruktör rallylydnad
  • Rallylydnadskurs mästarklass
  • Kommunikationskurs
Föreläsning:
  • Föreläsning Från belöning till belöning, Eva Bertilson & Emelie Johnson Vegh
  • Föreläsning Att nå sina mål, Åsa Jakobsson
Träning:
  • Träningsträff 13 ggr
  • Hundträff Ystad djurpark
  • Gemensam promenad Rövarekulan
  • Träningsgrupp rallylydnad (2 ggr)
Målen för 2013 är faktiskt väldigt diffusa just nu. Egentligen vet jag inte ens om jag har några mål, det är nog mer drömmar, men jag skriver dem ändå!
 
Mål/drömmar 2013:
  • Gå en till kurs i grundfärdigheter
  • Kurs i tävlingslydnad eller annat som för oss framåt
  • Träna oftare med träningskompisarna
  • Säkra platsliggningen
  • Tävla i lydnadsklass 1
  • Tävla i rallylydnad
  • Gå på föreläsningar
Vi får väl se nästa år vid den här tiden hur långt vi nått :)
 
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0