Vippen och piggepotten!

Är  det något som Vippen verkligen älskar så är det igelkottar, fast han kallar dom piggepottar :)
Nu på hösten kryllar det av dom överallt på våra kvällspromenader och Vippen blir helt överlycklig. I koppel så står han på bakbenen och gnäller för att få komma fram, men släpper man honom så går han en meter sen vänder han sig om och skvallrar, duktiga skrutten :) För några kvällar sen släppte jag ut honom i trädgården så att han skulle få kissa. Han lunkade ut och nosade lite innan svansen plötsligt for upp och han stack runt hörnet på huset. Jag skyndade mig efter för att se vad han fått syn på och vad ser jag? Jo, en liten piggepott och världens lyckligaste Vipp! Vippen står en halvmeter från den och verkligen skiner av lycka, svansen går som en riktig propeller :) Kallade på honom så att han inte skulle stressa ihjäl den lilla stackaren som spottar och fräser och sen satt vi tillsammans och kollade på den en stund innan vi gick in. Sen dess är det nästan omöjligt att få honom att kissa där på kvällarna (han kissar annars på kommando) för han vill bara leta efter fler små taggbollar :)
 







/Carolin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0