Träningsträff vid sjön!

Igår åkte jag och Vippen till sjön vid Landskrona bhk tillsammans med Nina, Martina och Linnea för lite hundträning. De hade med sig Vippens favoriter, chihuahuan Shelby, bichon havanaisen Jonna och flatten Coco!
Det var ljuvligt vackert vid sjön och trots att det redan var en hel del folk och hundar där så fanns det gott om plats för oss. Så mycket träning blev det inte, det var mycket roligare att bara låta hundarna leka och bada medan vi stod och pratade. Även vi passade på att plaska lite, vattnet var varmt! :) Vi fick till en platsliggning iaf och sen körde de andra lite fritt följ och liknande. Jag försökte göra det samma, men min lilla skrutt lyckades sno en köttbulle av Nina och sen lämnade han inte hennes sida :P Jag fick honom att gå med mig lite, men insåg snabbt att jag hade med mig för tråkigt godis. När hans leksak sen sjönk och försvann i vattnet så gav jag upp alla tankar på träning och lät honom göra det vad han ville :)

Jag är så otroligt glad att jag hittat så härliga lek- och träningskompisar! Jag och Vippen uppskattar det otroligt mycket båda två! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blåser bubblor (varför gör han det?? Han gjorde det flera gånger!)

 

 

Doppar huvudet! (ingen aning om varför! Det gör han i poolen i trdägården också..)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag, Jonna och Dante är också väldigt glada över att ha hittat så här härliga och roliga tränings- och lekkompisar :D Vilka härliga bilder du tog Carolin! Superkul att se! PS. Jag trodde det var Dante på ett par av bilderna tills jag insåg att han var ju inte med ;)

2012-05-29 @ 19:37:09
Postat av: Josefine

Haha, corgisar ser så skumma ut när de simmar, som uttrar ungefär ^^

2012-05-29 @ 20:49:15
URL: http://ambraochtetris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0