Halt: uppdatering

I torsdags var jag då in med skrutten till veterinären. Han haltade inte så mycket då, men jag ville verkligen kolla ändå. Hon började med att känna igenom honom, men hittade inget uppenbart. Det hon hittade var att det knäppte i ena baktassen när hon böjde den och att han var väldigt stel i bakbenen, dom kunde hon inte ens känna på ordentligt då han bara drog ihop dom allt han kunde. Hon föreslog röntgen och det sa jag ja till direkt eftersom det var det jag ville. Eftersom jag är lite rädd för narkosen så prövade vi först med Vippen vaken. Han var superduktig och låg helt stilla, men tyvärr gick det inte att få till riktigt rätt vinkel så det blev sövning ändå. Hon röntgade knän och tassar och sen innan är han röntgad i amrbågar, rygg och höfter så nu är han verkligen kollad helt och hållet! Bilderna visade inga konstigheter alls så det var ju skönt. Veterinären sa att antagligen så är han bara "svag" i benen vilket gör honom känslig.. Vi ska till sjukgymnasten på fredag så får vi se vad han säger!
Jag är så otroligt stolt och glad över min älskade lille Vipp. Han uppförde sig exemplariskt hos veterinären! Står stilla, låter dom känna och klämma hur mycket dom vill. Pussar lite på dom när de kommer tillräckligt nära :) Vi träffade både en sköterska, veterinären och hon som skötte röntgen och han var lika glad, snäll och gullig mot alla! Hälsade jättefint utan hopp och skall :) Röntgensköterskan var väldigt intresserad av corgis så vi pratade en del om rasen och hon gullade mycket med Vippen. Han blev så glad för det att han inte ens kunde hålla sig från att vifta på svansen när narkosen slagit till och han i princip var däckad. Han kunde typ inte öppna ögonen eller röra sig, men när hon kom in och pratade med honom så rörde sig yttersta svanstippen, otroligt gulligt :)
Nu håller jag bara tummarna att sjukgymnasten kan ge tips på bra övningar för att stärka benen så Vippen slipper halta så ofta..

Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0