Agility!

I söndags gick mitt gamla vikariat ut och i några veckor nu har jag ett vikariat på en timme i veckan vilket i princip innebär att jag inte jobbar nånting. Jag har dock tagit på mig mycket extra så jag jobbar alla helger. I mitten av juni börjar sommarschemat så då kommer jag att jobba mer, men för tillfället är jag alltså arbetslös de flesta vardagar.. Det gäller alltså att passa på att vara med Vippen så mycket som möjligt och göra sånt vi inte brukar hinna med i vanliga fall. I tisdags morse åkte vi därför till klubben och tränade lite agility. Superkul om än inte så seriöst tränat!
:) Årets rallytävlingar har ju inte gått så bra då Vippen skällt sig igenom de flesta. Jag har insett att skallet till stor del (helt och hållet?) beror på att han vill ha sin belöning och inte på stress som jag tidigare trott. De senaste veckorna har jag därför försökt träna uthållighet, men skällandet har nästan bara blivit värre och de sista träningspassen har det känts som att han fastnat helt i beteendet. Han skällde VARJE gång jag sa ett kommando!! Ibland var det kanske inte ett riktigt skall, men alltid alltid gnäll på gränsen till skall.. Fruktansvärt jobbigt att lyssna på och en katastrof om man ska tävla! Den här veckan har vi därför tagit en paus från allt vad rally och lydnad heter och bara tränat annat i hopp om att han ska "glömma" skallbeteendet. Håller på med lite nya tricks och som sagt lite agility. På agilityplanen i tisdags var han helt knäpptyst! Inte ett endaste ljud! Han blev dessutom helt slut av att springa och hoppa massor så när vi var på väg till bilen passade jag på att prova en liten fotövning (fot ca 10 meter med två halter och sen en stegförflyttning) och han skällde inte då heller!! Helt UNDERBART!!!! :)

Lite bilder från agilityn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

så här söt är man när man ska fånga en boll :)

 

 

 

Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0