Rallylydnadsträning

 

 

Igår efter jobbet bar det av till Burlövs brukshundklubb för lite rallyträning tillsammans med Nina, Martina och Linnea. De hade med sina hundar Shelby (chihuahua), Holley (sheltie), Jonna (havanais) och Coco (flat).
Vippen blev lite arg när Nina och Linnea kom med sina hundar, antagligen var det pga Coco (stor, svart), men han lugnade sig nästan direkt och sen var det inga problem alls. Jonna hade han väldigt gärna flirtat med, men hon tyckte att han var lite läskig så han tog det lugnt :)

Vi byggde upp en liten bana med utvalda skyltar som vi ville träna på. För Vippens del handlade det mest om att jag ville öva på att gå en hel bana, det var många månader sen sist. Har nog inte gjort det alls sedan tävlingen i november.. Första varvet på banan gnällde han en hel del, på tok för mycket! Prövade ett tips som jag fått av instruktören Lisa och körde med mjukost nästa varv och det märktes verkligen skillnad direkt! Jag hade tuben framme hela tiden och lät honom slicka lite typ varannan skylt. Varvet därpå hade jag tuben i fickan och han fick slicka ett par gånger under banan och även då var han i princip helt tyst! Avslutade med ett varv helt utan belöning, då kom det ett par gnäll under långsam gång, men inte mer än så! Efter de varven var Vippen slut. Det var riktigt varmt ute (hade utan problem kunnat gå i t-shirt) och det märktes verkligen på honom att han inte är van värmen än.
Tittade lite medan de andra tränade och sen satt vi alla och snackade en stund. Jättetrevligt för både mig och Vippen :) Avslutade med ett försök att gå banan med honom på höger sida, men det gick väl inte så superbra. Attityden var bra, men svängarna gick inget vidare.. Bara att öva på!
Nästa tisdag blir det träning igen, det ska bli riktigt skoj :)

 

Fot

 

 

Haha, Jonna var precis fram och luktade på honom så hans min blev lite ful :P

 

 

 

 

 

Leker krokodil :)

 

 

 

 

Vippen och Jonna hälsar på varandra

 

 

Vippen och Coco vill också ha Jonnas godis :)

 

 

Holley och Jonna

 

Jonna leker med sin nya boll..

 

.. och fnattar lite :)

 

Jonna och Shelby


Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0