Promenader!

Förra veckan åkte vi med lille skrutt till Häckeberga och gick en sväng i skogen. Vädret var underbart och vi mötte många trevliga människor. Trevliga människor är alla som inte har sina hundar lösa :)
Ett par gånger den här veckan har jag och Vipp gått längs med ån här i Kävlinge, det är ingen lång sträcka, men det är buskigt och ojämnt så hans korta ben får jobba lite. Jag har även full uppsikt åt alla håll så han kan vara lös och springa av sig och oj så lycklig han blir! Första dagen sprang han som en tok runt mig och bara sken av lycka. Jag förstod inte varför, för sen vi flyttade hit är han ändå lös rätt ofta. Insåg dock att det är en rätt stor skillnad. Det ställe där han brukar få vara lös är en stig mellan två fält och han vet att han inte får springa ut på fälten, alltså kan han bara gå rakt fram. Väldigt tråkigt och oftast ser han inte ens ut att uppskatta att han är lös, han travar ändå bara ett par meter framför (eller bakom..) mig. Kastar jag bollen till honom så tycker han dock att det är roligt! På stället nere vid ån däremot, där fick han ju springa helt som han ville och jag var väldigt tydlig med att tala om det för honom. Dessutom var det ju "kuperat" och lite blött, stor skillnad mot en platt stig! Det var verkligen underbart att se honom så glad :) Andra gången vi gick där var han inte lika överlycklig, men fortfarande glad!
Idag ska vi bege oss till Rövarekulans naturreservat utanför Eslöv för promenad med 10-talet andra. De har startat en facebooksgrupp för oss hundägare runt Lund och nu har gruppen anordnat den här träffen. Ska bli otroligt roligt och spännande då vi inte känner någon av dom som är med, förutom möjligen en :) Det var väldigt länge sen Vippen gick med andra hundar nu så det ska bli riktigt roligt för honom och jag kan tänka mig att han kommer vara väldigt trött efteråt :)
Tänkte åka 12.15 för att vara säker på att hinna om jag inte hittar (träffen är 13.00), lillcorgin har dock inte vaknat än så det börjar nog bli dags att väcka honom :)

Här kommer lite bilder från häckeberga och kävlingeån..

 

 

 

 

 

 

 

Kävlinge:

 

stocken var hal :)

 

 

 

 

det var något spännande under båten..

 

 

 

Carolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0