Semester

Ojoj, nu har det varit dött länge här på bloggen. Jag har tyvärr inte känt mig motiverad nog att skriva, men jag ska försöka bättra mig igen!

Jag är nu inne på min sista semestervecka för i år. Den första veckan tillbringade jag på Mallorca tillsammans med Markus och min pappa (Markus mamma passade Vippen). Det var väldigt mysigt och avkopplande, men jag saknade Vippen fruktansvärt mycket så det kommer dröja lääänge innan vi gör en sån resa igen! Andra och tredje veckan spenderades hemma i Jämtland med familjen. Det var mysiga dagar, men tyvärr var jag sjuk mycket av tiden + att Vippen var halt några dagar så det blev inte så roligt som det hade kunnat bli :)
Här kommer iallafall lite bilder från jämtland!

På väg upp, en kort liten resa på 115 mil!

 

Äter pommes på Tönnebro, Vippen blev så glad när han fick smaka att han ramlade ner från bänken :P

 

med kusin Yerkes

 

 

Promenad med systers jack russel Yerkes och mammas gråhund/finsk spets Raija

 

Trööött

 

 

Springer på en myr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blev halt och fick lifta lite! Tur han är liten :)

 

Pappas schäfer och Vippen funkar tyvärr inte tillsammans så därför är det grindar på vissa ställen i huset. Ibland hamnar Vippen och Yerkes på olika sidor och det är tråkigt tycker dom!

 

 

 

 

 

 

 

Min lilla skeppshund! Lugn och snäll, somnar nästan direkt :)

 

Kusin Yerkes ville INTE sitta still i båten. Som den terrier han är så hittade han sitt nöje direkt-

att försöka få tag i åran och döda den!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hälsar på mammas katt Ebba

 

 

 

En liten del av min morbrors älghornssamling!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pappas hus

 

Min kusins corgi Skutegårdens Aurora "Selma". Hon är tre år gammal, men det var första gången hon och Vippen träffades. En väldigt snäll och mild tik, hon var dock livrädd för Vippen :P Efter en stund kunde han komma nära, men leka på riktigt ville hon inte! Att leka med Yerkes var däremot inga problem :)

 

 

 

Pappas vita schäfer Nitis

 

Kan ni se min pappa bredvid solen? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan ni se något konstigt med speglingen i vattnet?

 

 

Tar Yerkes på en promenad

 

 

 

Ja bilderna sammanfattar nog tiden i Jämtland rätt bra. Det blev mycket promenader i skogen (bland alla hemska insekter!!!), däremellan träffade vi släkt och vänner. Åt god mat, fikade gott fika och spelade frågesport. Mysigt och roligt, men oj så skönt det var att komma hem till Skåne efteråt, tre veckor på resande fot räckte mer än gott och väl! :)

 

Bilder från Mallorca kommer senare!

 

Carolin

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka underbara bilder carro. Ser helt fantastiskt ut. :) Ni ser ut att ha haft sköna dagar.

2012-08-14 @ 20:57:55
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0