Tävlingar!

Tjoho, på söndag ska vi tävla! Det blir en inofficiell tävling i rallylydnad fortsättningsklass!

Sen har vi paus några veckor och sen brakar det loss med officiella tävlingar!

2 juli: Nybörjarklass Lund
6 juli: Nybörjasklass Söderåsen
9 juli: Nybörjarklass Eslöv

Förhoppningen är att vi på de tre tävlingarna ska få tre godkända resultat och därmed få Vippens första titel!
RLD N Stock dog's Candy Man låter väl inte helt fel!? :)

..vänta bara tills han heter RLD N RLD F RLD A RLD M Stock dog's Candy Man! DÅ kommer jag vara nöjd :D (jag förstår dock inte varför de skulle göra titlarna så fula? I lydnad heter det ju LP som i LydnadsProv, varför inte förkorta rallyn RL eller Ral? Extremt mycket lättare att säga än RLD..)

Ja om jag orkar, hinner och känner tllräcklig motivation så blir det tre tävlingar i fortsättningsklassen i slutet av juli. Tre kvällstävlingar, tre dagar i följd.. Frågan är dock om jag verkligen orkar det? Och om Vippen verkligen vill det? Vi får se, har några veckor på mig att bestämma mig :)

På tävlingen på söndag är vi bara två stycken i klassen så om vi inte diskar oss så borde vi ganska säkert få stå på pallen :P Jag är dock rädd för att vi kommer att diska oss.. Är både utställning och agility där samtidigt så det kommer vara mycket mer störning än vi är vana vid och det är dessutom första tävlingen där Vippen ska vara lös. Risken är ganska stor att han spanar på nåt annat och att jag får panik och petar till honom och ja, då blir man diskad.. Men men, vi får se, kul ska vi ha iallafall! :)

Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0