93 poäng!

I onsdags kväll var det dags för veckans andra tävling, denna gång i Söderåsen. Vi började med att dra startnummer 19 av 23 så sen var det bara att förbereda sig för en lååång väntan. I vanliga fall brukar ju Vipp få stanna i bilen nästan fram till start för att vara så taggad som möjligt, men jag vägrar låta honom sitta och ha tråkigt så länge bara för att jag vill ha höga poäng! Han måste ju också få tycka att det är kul att tävla! Precis bredvid planen rann en mysig liten å så vi passade på att gå ner dit och låta honom bada lite. När han badat klart var det redan startnummer 10 (det gick jättesnabbt!) så då hoppade vi in i bilen för lite vila. Vid startnummer 16 gick vi in på planen med en väldigt ofokuserad Vips. Vi borde ha gått in på planen en omgång tidigare antagligen så att han fått nosa av sig lite. Det märktes även väldigt tydligt att han är stressad över flytten för han var väldigt orolig så fort Markus inte stod precis bredvid oss. Försökte få med mig Vippen några meter för att leka, men då hamnade vi bakom några stenar så att han inte kunde se husse och då gick det inte alls. In på banan kom vi iallafall och började rätt bra. Efter 3-4 skyltar började han dock spana efter husse och sen försökte han ett par gånger att springa dit, varav ena gången sprang han ut i nästan hela kopplets längd.. Han var överlag väldigt stressad och gick alldeles för långt fram (dock inom en halvmeter vilket är kravet) och ville göra övningarna innan jag förklarat klart för honom vilken övning det handlade om. Men förutom det så jobbade han jättebra så det hela resulterade ändå i 93 poäng! Det var många superduktiga ekipage (bara en blev underkänd och en diskad) så trots bra poäng så kom vi på en 10e plats. Det tråkigaste med tävlingen måste jag säga var att de bara hade priser till de tre bästa. På alla (utom en) andra tävlingar jag varit så har de godända ekipagen fått någon typ av present, oftast ett tuggben eller liknande. Jag uppskattar sånt väldigt mycket så det saknade jag faktiskt. Kändes lite snopet att bara få sitt protokoll och sen inget mer.. Särskilt tråkigt eftersom själva tävlingen var väldigt väl organiserad i övrigt.. Men, men, man kan ju inte få allt :)

 

 

Hej husse!

 

 

 

 

360grader höger

 

 

 

 

 

 

Carolin

Ps. Idag flyttar vi!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0