Lekträff med nya bästisen Iris!

Sötaste Iris



Igår hade vi besök av Michaela (hon som tog över min del av hunddagiset när jag slutade) och hennes lilla underbara labradorvalp Iris! Som vi har längtat! Mest jag och Michaela kanske, men även hundarna har nog väntat på att äntligen få träffa "den där som matte pratar så mycket om"! Redan när Michaela bestämde sig för att hon skulle skaffa valp så började vi(jag..) planera för allt roligt hundarna skulle kunna ha tillsammans och hur bra vänner de skulle bli. Vippen gillar ju i princip alla tikar, men han fullkomligt ÄLSKAR labradortikar!! Iallafall de lite mindre som har vett nog att inte kasta sig på honom för hårt :)

Aaaj! Matte, hon biter mig i örat!!



Igår var det då alltså dags, Iris är 12 veckor nu vilket kändes alldeles lagom. Vi ville ju att hon skulle få bo in sig lite innan hon skulle ge sig ut för att åka tåg för att sen träffa en liten lekklump vid namn Vips! :)
Som väntat blev det kärlek vid första ögonkastet! Vippens kärlek dog dock lite när första bettet med valptänderna kom.. När vi hade parkerat här hemma och gått ur bilen så var han redan less, haha :) Nejdå, men visst märks det att han är äldre. Lek är inte längre allt han tänker på utan nu räcker det ganska gott att bara hälsa lite och sen skulle han gärna bara vilja ta det lugnt. Det går dock inte när den andra hunden är en liten busvalp :)



När vi kom in och släppte dom så blev det race kan jag lova! De turades fint om att jaga varandra, men oftast sprang vippen först och snabbast. Iris är dock riktigt smart! Efter att Vippen rundat bordet ett par, tre gånger så såg hon sin chans att kunna genskjuta honom där. Oj så sur han blev! :)



Det var verkligen underbart att se dom, det är vid såna här tillfällen jag blir så stolt över min lilla skrutt. Han är helt suverän med andra hundar(förutom stora hanhundar, men det bortser vi från nu..)! Han är superglad, leker och tolererar det mesta, men när han lessnar, eller hon biter för hårt, så fräser han till en gång och sen är det lugnt! Jag tycker det är perfelt att han faktiskt säger ifrån (tycker synd om hundar som tar hur mycket skit som helst och aldrig vågar säga till) och att han dessutom gör det så fint!



Ja och efter en halvtimme så var det som att de alltid hade känt varandra. De lekte, kivades, delade leksak, drack vatten tillsammans och sen somnade de.. Iris var otroligt duktig! Dom hade knappt kommit hit innan hon kunde gå och lägga sig för att vila lite. Otroligt duktigt för en så liten valp tycker jag, de flesta brukar ju vara(bli av leken) så stressade att de inte alls kan varva ner på egen hand, men det fixade hon galant :)
Medan hundarna roade sig själva så spelade jag och Michaela wii, pratade och skrattade så även jag hade en underbart rolig dag! Jag hoppas att det här är början på en livslång bästisskap mellan Vipp och Iris! :)

 

 

 

men.. är inte det där MIN toffla? och MIN säng??

 

 

 

 

haha, lillvalpen tar sig inte upp i soffan!

 

 

 

 

 

myyys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AAAh!

 

 

 

 

Lyssna noga nu Iris, så här gör man när man tigger godis!

 

 

 

 

 

 

 

Det var allt för den här gången, förhoppningsvis får vi se många fler bilder på dom i framtiden :)

 

/Carolin

Ps. Tack Michaela för en underbar dag!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0