Fjällvandring i Höglekardalen del 2

Nu har jag äntligen hittat lite tid och motivation till att lägga upp resterande semesterbilder..
Andra dagen tog vi bilen upp på Fjällhalsen och gick sen vidare därifrån upp på fjället. Målet var en stenhydda, men när vi gått lite drygt halvvägs började regnet vräka ner och dimman tätnade på ett ögonblick så helt plötsligt såg man bara några meter runt sig. Jag, Markus, Vippen och bror Krille valde då att vända medan de andra knatade vidare. På vägen ner var jag väldigt glad att jag valt att vända, det känns i knät att gå nerför på våta, vassa stenar kan jag lova och att behöva gå nerför i flera kilometer till hade inte varit så jättekul..


 

 

 

 

det var ganska blött där vi gick..

 

 

 

Äter hjortron, Gott!

 

 

Ser ni lämmeln? Rakt ovanför stenen, ungefär halvvägs upp i bilden sticker det ut ett litet lämmelhuvud :)

 




Fikapaus!

 

-Vart är MITT fika??

 

 

Dimmigt..

 

Vilar lite i ljungen

 

 

 

Fnattar lite

 

Efter vandringen blev det grillning!

 

 

En väldigt dålig bild, men den visar iallafall två söta hundar som får sitta fast medan vi packar bilen inför hemresan :)

 

 

Sista promenaden i Höglekardalen

 

Det var verkligen en mysig semester med min härliga familj. En del vandrande, mycket sällskapsspelsspelande (tror inte det är ett ord..) och massor av god mat!

 

/Carolin

 


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej!



Fina bilder!



Vi funderar på att skaffa en Corgi.

Hur är de att ha med i fjällen? Hänger de med eller blir det jobbigt för deras små ben?

2011-12-17 @ 10:56:18
URL: http://www.vestin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0