Bästaste Vippen!

väntar medan matte bygger rallybana


Skulle vilja skriva ännu ett långt skrytinlägg om världens bästa hund, men det tänker jag faktiskt förskona er från :) Ett litet inlägg blir det dock..
Två kurstillfällen har hunnits med sen mitt senaste inlägg, det första av dom gick väl sådär. Vippen var stresad och rätt utåtagerande, skällde en del och kastade sig mot de andra hundarna när vi stod på led.. Otroligt träningsvillig och kontaktsökande var han dock ändå! Den gången valde jag att sätta honom i bilen direkt efter första kurstimmen och inte låta honom visa nåt på rallykursen, han var helt enkelt för stressad/övertrött..
Nästa gång, alltså kurstillfället förra veckan, var han återigen den UNDERBARA vippen! Inte ett skall på hela tiden, fullt fokus på mig, lös i princip hela tiden och inga problem att skicka honom mot de andra hundarna för att trampa på musmatta eller att kasta hans leksak i närheten av de andra (inte så nära så att de blev störda givetvis, men ibland måste man ju träna rätt nära, planen är ju inte hur stor som helst :) ), han brydde sig inte om dom alls utan titatde bara på matte! Även platsliggningen fixade han galant trots att dom fick ligga lite huller om buller och vi ägare gick runt bland dom! Åh så stolt jag var och är.. Min lille guldklimp..
Även på rallykursen briljerade han. Där är han ju bara med i början för att visa momenten och det gjorde han suveränt bra! Jag får verkligen anstränga mig för att visa hur man FÅR göra övningen och inte hur man KAN göra övningen med en hund som är så duktig som lillen :P haha. De andra hundarna är ju så  klart jätteduktiga de med, men vi har ju faktiskt tränat en hel del så det är ju tur att vippen gör övningarna med lite mer finess än nybörjarna :) det kommer många "åh vad duktig han är" "ååh vad söt han är" och allmänna "ååh:n" när Vippen visar och det värmer verkligen i mattehjärtat! Det är en riktig självförtroendeboost att vara där! Sen är det riktigt riktigt kul att få vara med och hålla kursen också och se alla framsteg som deltagarna gör! De är verkligen superduktiga! Imorgon är det teori så hundarna får vara hemma, men jag själv får jobba desto mer. Ska prata om hur det går till på tävling och sånt så det ska bli kul. Har faktiskt inte förberett så mycket än så jag hoppas att de kommer med mycket frågor så jag har nåt att säga :)

 

platsliggning :)

 

 

lös :)

 

 

 

rallybana :)

 

 




Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0