2a plats!!



Förra helgen var jag och Vippen och tävlade rally för första gången i år och världens bästa hund gjorde det igen! 97 poäng och andra plats av 21 deltagare! Vi hade turen att få ett tidigt startnummer (4, tror jag, minns faktiskt inte!) så varken jag eller Vippen hann jobba upp vår nervositet. Han var lite övertaggad innan vi skulle in och skällde en del när vi körde lite övningar utanför banan, men med lite lugnt beröm och godis istället för lek så lugnade han sig rätt snabbt. Det kändes faktiskt som att han vuxit på sig en del sen sist och hanterade miljön runt banan på ett mycket bättre och lugnare sätt än tidigare. Även jag själv kände mig mycket lugnare och mer avslappnad och det var jätteskönt! Jag brukar vara extremt hispig och konstant kissnödig, men den här gången kände jag mig rätt lugn och detta trots att en av mina kursdeltagare var där och tittade!
Efter att halva gruppen kört och vi låg på andra plats, då började jag dock bli nervös! Jag ville så gärna hamna bland topp 3, så jag var jätterädd att de sista skulle vara duktiga, haha :)

uppvärmning

 

ligg-gå runt

 

transportsträcka

 

spiral

 

spiral

 

transportsträcka

 

-åh, den skylten var intressant!

 

-här kommer jag matte, men jag behöver väl inte ha lika bra position nu väl?

 

sitt-stå: några centimetrar till och vi hade fått avdrag för dålig position och tja, han stod ju inte direkt rakt :P

 

slalom

 

normal gång

 

 

på väg efter läggande under gång

 

 

 

 

 

-är den påsen till MIG matte?

 

-oj, jag tippade den visst..

 

-hur länge måste jag titta på dig innan jag får kolla i MIN påse matte??

 

-Det här vann JAG! Plus en knorr som jag visst redan ätit upp..


Jag hade bestämt mig för att flytta upp till nästa klass, fortsättningsklassen, om den här tävlingen blev godkänd så ja, nu är det ju bara att hålla det då! Det är en tävling i mitten på maj, men den verkar bara ha nybörjarklass så jag kan inte bestämma mig om jag ska anmäla eller inte. Visst är det bra med mer tävlnigsvana både för mig och lillen, men samtdigt så jobbar jag så mycket nu så det vore skönt med en helt ledig helg.. I mitten på juni blir det förhoppningsvis fortsättningsklass iallafall och sen 2a juli blir det första officiella starten i nybörjarklass, det ser vi fram emot!

/Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0