Ystad djurpark!

Idag blev det en tripp till Ystad djurpark! Vi har letat länge efter nåt kul ställe som vippen kunde följa med till och för nån vecka sen så hittade vi äntligen en djurpark som tillät hundar! Jag förstår ju att rovdjur skulle bli väldigt stressade om det kom en massa hundar och stirrade på dem, men här hade de i princip bara betesdjur så det var bra :)
Vi hade otroligt kul, speciellt vippen :) Det fanns många djur han kunde titta på och en del han kunde skälla på.. Av nån anledning var hästdjuren läskigast- åsnorna och zebrorna var värst.. Kan iof ha varit för att de kom ända fram till staketet :) Var en hel del andra hundar där också, men de brydde sig lillen inte ett dugg om (yes! hur skönt som helst att han kan vara så duktig ibland). Pratade med lite folk också, en man som haft corgis förut, hans son och sonson. Vippen var kanonduktig! Lite skall bara, sen hälsade han så fint så :)
Själv blev jag helt salig, rörd och aningen tårögd när vi kom till inhägnaden med angoragetter.. Såna hade dom två av på en av mina praktikplatser under gymnasiet och jag blev helt såld på dom. Vilka underbara djur! Att den praktiken varit bland det roligaste jag någonsin gjort gör ju inte känslorna mindre..

Ja, förutom djur fanns där även Massor av bajs och bajsdofter som lillen kunde rulla sig i.. Oj vad han njöt! Har faktiskt inte luktat på honom än, men kan tänka mig att det blir en dusch ikväll innan han får ligga i sängen :)

lemurer, dom pratade roligt :)

 

 

Wallabys! Vippen tyckte dom såg ut precis som kaniner! Fast större!

 

 

vippen skvallrar att det är nåt konstigt där :)

 

Hej!

 

uh, du var läskig!

 

.. fast du luktar gott..

 

 

 

såg du den mamma!? Den var konstig!

 

 

 

 

 

 

oj, vad är du för nåt?

 

... nja

 

nä usch, jag går..

 

 

 

hej! Du var lagom stor!

 

Åsnor! Bäbisen har en fjäder i munnen :)

 

 

du luktar gott..

 

fast du ser ganska konstig ut..

 

 

 

 

 

 

Ha, dom har pucklar! Ser kul ut!

 

 

 

 

 

 

Här är dom.. Det underbaraste djuret som finns, förutom hundar.. Angoragetter..

 

Vippen gillade dom också :)

 

 

 

 

 

 

 

Det enda djur som blev arg på vipp. Den hade ungar som den vaktade rätt rejält..

 

 

 

Apor! Det var pensionerade försöksdjur- väldigt härligt att se hur bra de hade det! Blev faktiskt imponerad av deras inhägnad. Det var mycket olika saker för aktivering både inomhus och utomhus..

 

 

Det var en väldigt liten djurpark och inte så många arter, men jag blev väldigt glad över att se hur pass bra de flesta djuren hade det.. Jag åker gärna dit igen :)

 

/Carolin

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: yasmine

aaaaaah, åh herregud vad kul det ser ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-24 @ 11:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0