Semestervecka 3- Hemma i Halån

Semestervecka 3 var betydligt lugnare och tillbringades mestadels hemma i byn. Det blev en del fikande hos momma, många promenader med mamma och raija, en hel del lek med yerkes och mycket mycket badande! Vippen hann även med att träffa sin favorit-mini-människa (dvs barn) Ronja! Han tyckte att det var så otroligt roligt att han lyckades knocka lös hennes framtand.. Hmm, vi kanske måste försöka ta tag i träningen av hur man hälsar lugnt? äh, det var en mjölktand så det var ingen fara :)

världens härligaste promenadväg

 

 

 

 

 

sånt här måste man samsas med när man sover på golvet i morfars bil...

(obs, vi åkte bara en kort sträcka, annars skulle jag givetvis ha städat innan :) )

 

Lite agility hann vi också med. Store Nitis fick köra lite innan det var lillemannens tur. Miniyerkes fick vara med hela tiden :)

 

jag vet inte om detta är ett godkänt agilitymoment, men kul hade de iaf :)

 

 

 

 

blåser bubblor!

 

 

 

Ser ni rävungen?? :)

 

Där är den!

Vips: -Svea!! Svea!! Ser du den Svea?! Det var den jag berättade om! Den jag trodde var du! Ojoj, du skulle vart där svean, det hade varit SÅÅ kul att jaga den tillsammans med dig!

 

Ja, det visade sig att en kull med rävungar använde vägen som lekplats bara några hundra meter från min mammas hus. Första gången vi såg dom så kom vi och gick med hundarna som vanligt, rundade en kurva och där var dom plötsligt! Mamman varnade och de sprang iväg in i skogen. Vips och Raija blev lagom sugna på att springa efter! Tack och lov hade jag vippen kopplad då, annars hade vi verkligen fått se hur bra (eller dåligt..) nejkommandot sitter.. Vippen blev så glad att han var tvungen att smsa Svea och berätta om de minisveor han sett! Han kunde inte alls förstå varför jag kallade dom rävar, tollare var det ju helt klart! :) Efter det såg vi dom från bilen ett par gånger, men då sov vippen och märkte ingenting..

 

 

 

 

 

/Carolin

 

Ps. Tack Lena och Pysen för era kommentarer! Vippen saknar Pysen massor, men jag hoppas att de ska få leka lite när vi besöker dagiset någon dag!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0