Lille skrutten fyller 2 (TVÅ!) år!!!

Världens bästaste lilla pluttskrutt fyller två år idag!! Kan ni tänka er? Två år!! Min lille Vips! Han är ju max fem månader.. Det känns iallafall som att det var alldeles nyss vi hämtade honom..samtidigt som han ju alltid funnits i mitt liv.. vårt liv.. Min och Markus lille plutt :)

När jag skaffade Vipsen så gjorde jag upp listor över mina mål och planer med honom och nu, lagom till födesledagen, tänkte jag passa på att kolla vad vi hittills har uppnått samt tänka fram några nya mål och planer för framtiden.. Det kanske inte är intressant för er, men roligt för mig att ha att se tillbaka på!

Slutgiltiga mål:
  • Lp1 (tre förstapris i lydnadsklass 1)
  • SVCH (svensk viltspårchampion)
  • Tävla anlagsklass i bruksspår
  • Bra allmänlydnad- Hundmöten!!
  • Utställd officiell utställning
  • Ensam hemma 5 timmar
  • Kurs i freestyle
  • MH (mentalbeskrivning)
  • Ha roligt!
Kommentar: Hundmötena går otroligt mycket bättre, men är inte helt hundra än så de stryker jag bara till hälften. Övrigt överstrukit är det vi fixat! Utställningen kommer vi dock aldrig att fixa nu eftersom han är kastrerad..
Planer 2008/2009:
  • Träna bort problem vid hundmöten
  • Gå viltspårkurs
  • Gå tävlingslydnadskurs
  • Ensam hemma 5 timmar
  • Befästa tricks
  • Ha roligt!!
  • Ställa ut
  • MH
  • Tävla lk1
Planer 2010:
  • Få till hundmötena 100%
  • Gå spårkurs
  • Tävla lk1
  • Gå anlagsprov i viltspår
  • Gå någon fler rolig kurs- fortsätta med tävlingslydnaden kanske?
Kurser vi har gått:
  • Valpkurs
  • Vardagslydnad
  • Slyngelkurs
  • Tävlingslydnad
  • Freestyle
  • Tävlingslydnad fortsättning
Tricks och kommandon:
  • Snurra
  • Spinn
  • Rulla runt
  • Hälsa
  • Vinka
  • Backa
  • Slalom
  • Åttan
  • Stänga dörren (fast det har han nog glömt nu för det var länge sen)
  • Hämta
  • Strumpa
  • Vad ska man göra? (lägga hakan i marken)
  • Sitta fint
  • Dansa
  • Tassmarkera lyktstolpar
  • Säga goddag
  • Hopp upp
  • Ta av (strumpa tex)
  • Snäll
  • Lägga saker i tvättmaskinen
  • Tömma tvättmaskinen
  • Sitt
  • Ligg
  • Stå
  • Kom
  • Hit
  • Fot
  • Gå fint
  • Stanna kvar
  • Vänta
  • Nej
  • Gå ner
  • Loss
  • Ska vi byta?
  • Här
  • Sidan
  • Håll
  • Ninja
  • Pussa
  • Husse/matte
  • Städa
Hmm.. Kommer inte på nåt mer just nu, men det finns nog några till :)

Vipsen har inte fått några presenter av oss än, vi tänkte fira honom på lördag istället!
Han har dock fått världens bästasta present av supersnälla Yasmine- bilder på den presenten kommer sen! Tusen tack igen Yasmine! :)

Det här får räcka för idag, dags att sova. Ska försöka fixa mer i bloggen till helgen!

/Carro



Kommentarer
Postat av: Sandra

GRATTIS TILL VIPSEN i efterskott =) Har de redan gått två år.. Shit, vart tar tiden vägen?!!



Vad kul med en lista :) De tycker jag du ska fortsätta med :)



Ja jösses vad fort de gått :) Lille vipsen :) Minns när du skrev att ni varit och tittat på honom :) Huj va tiden går :)



Kram

2009-09-05 @ 08:30:40
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: sofie

Grattis till vipsen i efterskott!

2009-09-05 @ 20:38:38
URL: http://www.nogg.se/soel
Postat av: Sandra

Tack så mkt!! :) ja de känns underbart.. hoppas bara nu att de räcker till det slutbetyget som ja vill ha :)

Men de känns iaf grett!!

2009-09-06 @ 15:43:10
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0