Funktionärernas val!



Idag var det dags för tävling! Jättetråkigt väder med regn och lite blåst, dessutom mulet och grått, men vi höll humöret uppe ändå :) Vi lyckades dra startnummer 3 (av 19) så jag var överlycklig då jag gärna ville starta så tidigt som möjligt.
Började med platsliggning, vilket tyvärr gick dåligt. Efter ca 1 min och 40 sekunder (de ska ligga i två minuter) så reste sig skrutten och gick mot mig så där blev det ju en 0a. Jag är dock glad för att han inte brydde sig alls om de andra hundarna utan bara lullade åt mitt håll. Jag är dessutom glad att han fick ligga i den grupp han låg- i gruppen efter flög tre av hundarna upp och sprang iväg in på nästa plan. Det hade jag INTE velat ha med Vipsen på!!
Efter platsen så stod vi utanför ringen och tittade på nr 1 och 2. Försökte peppa upp Vipsen och köra lite kontaktövningar. Han var väldigt taggad och fokuserad då- tills det var vår tur, då tappade han allt. Inne på planen var han helt död. Ville inte alls jobba med mig och flera flera gånger mellan momenten fick jag ta tag i honom för att försöka få honom att titta på mig.. Det gick sådär.. Under själva momenten var han dock jätteduktig och det är ju det som räknas mest eftersom det är de man får poäng för!
Tandvisningen var inga problem alls så det behöver jag inte oroa mig för mer. Läggande och ställande under gång gick kanin- jag fick full pott på ställandet som tidigare varit vårt sämsta moment!! Inkallningen var jättebra, trots att jag inte alls fick kontakt med honom innan jag gick ifrån honom. Apporteringen funkade jättebra, men han flyttade rumpan lite så vi fick 1 poängs avdrag. Hoppas var super! Helhetet var visst också bra för även där fick vi fullt :)
Efter att vi tävlat följde flera dryga timmars väntan på prisutdelningen. När det väl var dags så visade det sig att det var värt all väntan. Vipsen blev vald till Funktionärernas val!! De tyckte att det var kul att se en så ovanlig ras och dessutom föll de för hans charm :D Det priset innebär att vi får tävla gratis på deras tävling nästa år!! OTROLIGT roligt att bli utvald!! Det är verkligen mer värt än ett 1a pris för det här betyder ju verkligen att vi utmärkt oss på nåt sätt! Wee!! :)

Resultatet blev alltså

Platsliggning 0 går
Tandvisning 10
Linförighet 7 snusar kk pos (vet inte vad kk står för om hon inte skrev fel och menar dk=dubbelkommando)
Läggande 8,5
Inkallning 10
Ställande 10
Apportering 9 något orolig
Hopp över hinder 9 tvekan avslut
Helhetsintryck 10 tar i halsband

Summa 152 poäng, 2a pris- 8 poäng från ett 1a pris! (alla med över 160 poäng får 1a pris)

Bra!

 

Nja..

 

Så här ska det INTE se ut!! :)

 

 

 

 

Han blev lite less när vi satt och väntade så han dödade min tumme :)

 

 

ber om ursäkt för de konstiga färgerna, det blev så när jag försökte få texten att synas :)

 

/Carolin


Kommentarer
Postat av: yasmine, vera och svea

grattis grattis grattis grattis

2009-10-25 @ 20:19:44
Postat av: Sandra

Hihi tack för den fina kommentaren :D De hoppas jag med. Tror att de kommer kännas som att tiden flyger fram nu, samtidigt som den går sakta ^^ haha.



Åå.. GRATTIS :D Vad duktiga ni är!! Men de har de ju aldrig varit några tvivel på.



Kram!!

2009-10-26 @ 16:21:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0