Som en tax- fast coolare!..

..
-"pimpad!"
-"upphottad!"

Haha, de kommentarerna fick vi igår på promenad av tre "lagom" påverkade killar :) Det är alltid lika roligt när folk kommenterar den lille skrutten, speciellt när dom faktiskt frågar om rasen och inte bara antar att det är en taxblandning!


Så här fint kan man tigga

Veckan som gått.. Ja, den har väl varit okej.. Mår fortfarande inte bra och har haft väldigt svårt att hitta motivationen.. Har väl i princip inte gjort nåt alls på hela veckan förutom att försöka vila och ta det lugnt.. I fredags tvingade jag faktiskt iväg mig själv på cykeln för att köpa några dummys till skrutten. Jag har bestämt att jag ska börja träna apportering och dirigering med honom :) Det är egentligen träning för retrievers, men varför ska inte min lilla mini-fejk-retriever kunna göra det? :)


Vipsen vilar på kursen

Igår var jag och skrutten iväg på en heldagskurs.. Den var helt värdelös! Jag orkar inte skriva om allt dumt dom sa/gjorde, men jag kan ta ett exempel iaf.. Det första dom sa när vi kom till kursen var "Det enda sättet att få en hund att sluta dra i kopplet är med stryphalsband och ryck i kopplet. Vi har med stryphalsband så att ni alla får låna".. Där tappade jag förtroendet för dom helt.. Min träning och alla de kurser vi gått hittills har byggt på positiv förstärkning där man belönar rätt beteende (slakt koppel) och inte straffar felaktigt. Att då komma till den här kursen och höra en sån här sak.. Ja, det kändes bara så fel.. Det blev INTE bättre efter det.. Kursen varade från kl 10 till 16 och både jag och Vipsen var väldigt trötta när vi kom hem.. Jag funderade på att åka hem tidigt, men det är ju nyttigt för Vipsen att vara i en sån miljö och vara nära så många hundar så vi stannade tiden ut..

Jag har förresten anmält Vipsen till en utställning! 13e juni bär det av till en liten inofficiell utställning där vi hoppas på vinst :D Haha. Nej, men jag hoppas iaf att det blir roligt! Vi får se hur det går..

För övrigt så har vi gjort SÅ stora framsteg med Vipsens träning!! För några månader sen gick kanske 9 av 10 hundmöten bra, nu är det säkert 39 av 40 som gör det! Även de som går dåligt går så mycket bättre än förut! Det känns så otroligt skönt..
Ensamhetsträningen har också gått så otroligt bra! Vi har börjat lämna honom lite oftare (kanske 1 timme i veckan sammanlagt, haha :P) och nu verkar han inte bry sig alls. Jag filmade honom idag när han var ensam och han var inte ett dugg orolig! Tills han hörde nåt genom det öppna fönstret och skällde i 7 minuter... Nästa gång tänker jag stänga fönstret! :)

Idag var vi hem till Markus mamma och firade morsdag. Vipsen sprang som en galning i trädgården i några minuter innan värmen tog kål på honom :)


Så här glad blir man när man snott mattes strumpa :)










Tränar stå inför utställningen :)
























Rutschkana!! :)


wee, vippbläckfisk!



Det var nog allt..
Trevlig helg!

/Carolin

Kommentarer
Postat av: yasmine

verkligen lycka till imorgon!!!!!!!!!

2009-06-12 @ 19:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0