Otroligt jobbig vecka..

För er som bara vill läsa om Vipsen, skippa detta inlägg...

Den här veckan har verkligen varit jobbig.. Ingen direkt anledning egentligen, jag har bara mått uselt och varit superdeppig.. Har känt av den lite redan förut, men den här veckan bröt den ut på allvar.. Den riktiga "livet är meningslöst", deppiga känslan.. Sov i princip inget söndag- torsdag.. Kunde inte sova för det bara snurrade i huvudet.. På dagarna mådde jag uselt eftersom jag inte sovit och på nätterna kunde jag inte sova för jag mådde så dåligt.. Ond cirkel.. I torsdags lyckades jag somna kl 20 och det hjälpte en hel del, på fredag mådde jag rätt mycket bättre.. Igår bröt jag ihop helt, men tack vare underbar sambo, vovve och pappa (ja, jag har en underbar mamma också, men igår var det pappa som lyckades ringa precis i deppet) så mådde jag igårkväll riktigt bra och även idag har känts helt okej.. Varför jag egentligen mår dåligt? Vet inte.. Behöver man en anledning? Eftersom jag är en känslomänniska så har jag ju alltid nära till att må dåligt och allt runtomkring senaste tiden har väl fått mig att rasa.. Eget företag är underbart, men det ger jävligt mycket stress, press och ångest.. och en väldigt stor pengabrist.. Sommaren börjar komma och det känns underbart, men det gör det samtidigt bara mer uppenbart att jag inte har några pengar och inte kan göra nåt av det jag vill.. Jag ska åka hem i sommar, men inte ens det kan jag se fram emot.. Min systers hund kommer att vara där och Vipsen tycker inte alls om honom så hela semestern kommer att bestå av stängda dörrar och hålla koll.. Kommer antingen få sitta instängd i tvrummet eller hålla mig hemifrån.. Inte jättekul.. Jag och mamma har mycket vi vill göra när jag är hemma, men flera av sakerna kan jag inte ta med Vipsen på så då går det ju inte. Kan inte lämna Vipsen hemma när systers hund är där.. Underbara Erica ville ha med mig till Rom över midsommar, vilket verkligen hade varit gudomligt och otroligt billigt var det, men vad hjälper det.. Jag är ändå tacksam att du frågade när du gjorde, jag har ingen ork nu så det känns inte så jobbigt att jag inte har råd, jag vet inte hur jag skulle kunna få kraft nog till en resa.. I torsdags var det freestylekurs, men jag kunde inte ta mig dit.. Jag orkade knappt gå till bussen när jag skulle åka hem från jobbet.. Jag hade aldrig klarat av en kurs.. Tyvärr.. Min stackars lille skrutt har blivit rätt undanskuffad sista veckorna.. I princip ingen träning alls.. En dle motion har han fått, men jag har verkligen inte  haft krafter till att träna..
Har jag klagat tillräckligt? Ja, det har jag nog.. Det känns bra att jag fått skriva av mig iaf..
Igår unnade jag mig en gigantisk stor godispåse(jag hade lyckats gå upp i vikt så det kändes som skit samma) och satt framför tvn och bara myste.. Innan dte tvingade jag dock mig själv att ta Vipsen på en löp/gå-runda. Den runda som tar 45 minuter att gå, tog 38 minuter igår när jag sprang så mycket jag orkade. Det var riktigt skönt! Man mår faktiskt bättre när man verkligen rört på sig.. Idag sparkade jag ut mig själv utan hund och gick/sprang samma runda- 33 minuter! Det gjorde nog sitt till att jag inte hade med mig hunden(15kilos klump som man ska släpa på gör onekligen att man springer långsammare), men jag sprang nog mer också. Riktigt skönt! När jag kom hem vägde jag mig och då hade jag gått ner i vikt igen (var nog bara tillfällig uppgång igår efter för mycket mat) så det känns bra.. Som sagt, mår mycket bättre idag, men inte bra.. Ska försöka peppa upp mig själv hela veckan nu så jag når toppen igen. Jag hatar att må dåligt!!

Ja.. det var väl det..

Kommentarer
Postat av: Erica

jobbigt att du mår dåligt.. :( ang. sommaren så kanske ni kan ha en löplina eller så ute på gräsmattan, så kan vipsen sitta i den medan du pysslar med rabatter eller läser i solen eller så? och du kan bada massor i halån! cykla, spring och gå 2 mil först och svalka dig och hunden sen i underbara vattnet! ;P rom kan vänta - det är ju ändå island vi ska till, eller hur? kramar om

2009-05-18 @ 19:53:35
Postat av: Erica

och det om företaget förresten.. måste vara pissigt jobbigt att driva företag själv och kanske framförallt i finanskrisen nu och med allt varsel överallt av hundägarna, men jag måste ändå få tala om att jag är så grymt imponerad över dig! du gör ett sjujävla jobb och jag beundrar verkligen det! man får gnälla ibland, man får tycka att det är jävligt jobbigt.. men jag hoppas att du inte ger upp så länge chansen finns att det kan gå vägen, för jag tror att hundar är ditt liv och din dröm och att du nånstans mår riktigt bra av vad du gör om dagarna, fast det är svårt! så jävla irriterande att ekonomi alltid ska styra och ställa till allt :( önskar såå innerligt att jag hade en miljon att ge dig!!

2009-05-18 @ 19:58:00
Postat av: Sandra

Du gör alldeles rätt i att gnälla. De måste man få ibland. Man måste få ventilera sig lite..



Jobbigt att du mår dåligt.. :( skickar styrkekram

Det är jobbigt när man hamnar i sådana svackor/lägen.. De enda man kan försöka göra är att komma ihåg att andas, och försöka tänka på de som gör en glad i livet. Så man inte bara fokuserar på allt de som känns jobbigt.



Hoppas de känns bättre snart!



Och jag tycker att du är så grymt duktig som sköter ditt företag. Som klarar av det. som har startat ett företag för att förverkliga en dröm. Det är jobbigt med lite pengar, och mkt jobb och slit. Jag hoppas att det kommer löna sig för dig framöver!



Jag beundrar iaf dig. Ditt mod och din styrka. Som gör att du gör de du gör varje dag!



Du är grymt duktig!



Hang in there..



KRAMA OM

2009-05-19 @ 09:02:39
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0