Mitt lilla hormonmonster!



Nu är det 2½ vecka sen Vipsen fick sitt kastrations-chip insatt och nu jäklar leker hormonerna! Det är meningen att hormonerna ska vara värre de två första veckorna för att sedan minska, men hos honom är de definitivt på väg upp/på topp nu! Han sitter ju med en tik på dagiset och oj som han har varit på henne idag! Han har i princip slickat ren hela soffan efter att hon har suttit i den.. Ja, han har ju slickat och pussat och ridit på henne en hel del också.. Vi har dock haft koll på honom hela tiden och sagt åt honom när det blivit för mycket. Han är otroligt duktig på att avbryta när man säger till! Förutom när vi är på promenad och han vill börja rida på henne, då lyssnar han inte alls.. :) Vi håller iaf tummarna att hormonerna börjar avta snart..

Vad händer annars?
Ikväll ska jag iväg på en föreläsning om hundmassage, det ska bli intressant! På torsdag är sista gången på freestylekursen så tills dess måste vi försöka lära oss programmet.. Nästa helg är det hundens och hästens dag i Malmö så dit tänkte vi åka. Vi har varit dit de sista två åren och det är riktigt mysigt. Helgen efter det ska jag på en heldagskurs med en känd hundtränare, Mickie Gustafsson. Jag har anmält mig till en plats utan hund, men funderar nu på om jag ska ändra och ta med mig Vipsen.. Det vore nog roligt.. Hans utfall har blivit så pass mycket bättre nu så jag är inte lika nervös för att ta med mig honom på såna ställen.. Vi får se..

I lördags var jag och Vipsen iväg till den vackra skogen igen. Alltid lika härligt! I går visste vi inte vad vi skulle hitta på så vi tog en tur till St Hans backar. Det är nog nästan ett halvår sen vi var där sist.. Där träffade vi Vipsens gamla kompis Kotten. Han kom springande lös först så Vipsen blev jävligt förbannad på honom, men när vi väl lyckats få bort honom och lugna hundarna så fick Vipsen hälsa först och då gick det jättebra. Släppte dom så att dom fick springa och leka en stund. Jättekul att se! Jag blev dessutom HELT överlycklig av en sak! Rätt som det var så stack Vipsen och Kotten iväg båda två när de fick syn på en hund som jagade en boll. Jag fick hjärtat i halsgropen och tänkte att nu skulle det bli slagsmål mellan Vipsen och den hunden.. Meeen.. Jag ropade och gissa vad?? VIPSEN STANNADE!!! Han la sig ner och STANNADE!!!! Trots att Kotten fortsatte springa!! Shiit så glad jag blev!! Ibland är han faktiskt världens bästa hund :)










































spårar



Förra veckan fick lille tränna dagisets minsting, Baloo! Dom har jättekul tillsammans, även om Vipsen nog är mer road än lille Baloo :)







Här kommer lite andra bilder som jag hade på mobilen..






Vipsen kör uppletande



Nu ska jag göra mig i ordning för massage-föreläsningen!

/Carolin



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej =) hoppas att allt är bra. Måste bara säga att jag drömde om dig och vipsen inatt. Ni satt utanför kiosken här hemma. Drömde att ja inte visste du var hemma, och att ja blev jätteglad över att se dig.. /er.. och vipsen var så duktig. Lyssnade till allt du sa ^^



Hihi.. Ville bara dela med mig.

Kram

2009-05-14 @ 08:14:59
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

De gör du absolut! =) Hahaha... Vilken dyr frisör, hoppas att du vart nöjd me frisyren då.. skratt



Ja de va perfekt. Och välbehövligt. Har tre stycken som tar studenten nu, så de pengarna kommer alldeles lägligt ^^



Lite långa dagar dock för min del med tanke på edvin o så (9 timmar), men de gick ju an nu när de bara var dessa tre. =)

2009-05-14 @ 19:41:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0