VÅR(igen) och träningshelg!



Det är VÅR det är VÅR det är VÅR!!! Fortfarande :P Den här veckan har det varit riktigt vårväder och igår köpte jag penseer och planterade på balkongen! Tyvärr har jag glömt att fota dom, men det kommer lite andra vårbilder här nedan..


löv!!












krokusar!



Jag har börjat fundera mer och mer på om jag verkligen ska tävla i lydnad..All motivation har försvunnit och jag känner bara press och stress över träningen. Så ska det ju inte vara! Ända sedan jag hade Boyen har mitt mål varit att tävla i lydnad. Tanken har alltid varit att så fort jag köpt min egen hund så ska jag tävla och försöka få ihop Lp1.. Det målet ändrade jag redan för att tag sen till "en tävling, sen får vi se..".. Nu känns till och med en tävling som för mycket.. Men vi får se. Det skulle ju samtidigt vara så otroligt roligt att ha den meriten på honom, ett litet bevis på vår träning.. Har sex tillfällen kvar på tävlingslydnadskursen, får se hur jag känner efter det..
På torsdag börjar vi iaf på Freestylekurs!! Det ska bli roligt! Tanken var att vi skulle ta privatlektioner för att försöka bygga upp vipsens självförtroende och få bort problemen med utfall, men nu föreslog instruktören att vi istället skulle gå freestyle kurs hos henne. Resultatet blir ungefär detsamma- roligt med hunden, stärkt självförtroende och bättre kontakt- fast mycket billigare än privatlektioner! :) Perfekt, förutom att vi nu kommer gå kur både onsdag och torsdag varje vecka...



Igår eftermiddag kom Markus på att vi borde åka till skogen så att Vipsen fick springa lite. Sagt och gjort, kl 18 packade vi in hund, spårtillbehör och och själva i bilen.. När vi väl kom fram hade det hunnit börja bli mörkt och medan Markus la spår och jag och Vipsen gick runt i skogen så blev det allt mörkare. När det sen var dags för honom att ta spåret så var det i det närmaste becksvart! Självklart valde Markus att gå en annan väg än mig och Vipsen så helt plötsligt var vi själva i en kolsvart skog, utan mobiltelefon, ficklampa och gps(eller annat livsnödvändigt :P). Det var faktiskt rätt läskigt.. Speciellt eftersom vi kom ut på fel väg och jag gick åt fel håll.. Det tog ett tag, men till slut hittade vi igen Markus och bilen. Då var både jag och Vipsen rätt trötta och nöjda. :) Han var för övrigt otroligt duktig i spåret! Klockrent!


Mums, fågelbajs att rulla sig i!


Mörkt!

Båda igår och idag började jag och Vips dagen med 40 minuter gå/löp-runda. Otroligt härligt! Vägde mig dessuom igår- Minus ett kilo till! Det blir 5kg på 2½ månad! Känns otroligt bra och förhoppningsvis kan jag hitta motivationen att lägga i nästa växel och gå ner fem kilo till innan sommaren.. Vi får se.. :)

Idag packade vi återigen in oss i bilen och for till en "ny" skog- ett naturreservat. Oj så vackert det var! Helt underbart! Tyvärr var vädret jättetrisst och hela skogen var full av röda, döda löv så det kändes lite som att hoppa tillbaka till hösten..
Skogen var full av ridleder så Vipsen fick inte springa lös så mycket, men han sprang i långlinan och hade nog rätt kul ändå :) Vi såg hjortar flera gånger, varav en helvit! Otroligt vacker. Lille Vips-ouppmärksam som han är- märkte dock inga hjortar alls :P Tack vare min kära sambo så lyckades vi dock tappa bort oss där i skogen och gick och gick och gick åt fel håll, tills jag gav upp, tog befälet och räddade livet på oss genom att hitta tillbaka :) Haha
Även idag fick Vipsen gå ett spår och han var lika duktig idag! Ännu duktigare blev det då det helt plötsligt kom en hel flock med hjortar som sprang 100 meter bort. Han tittade lite på dom, jag påpekade "spåra" och han satte ner näsan direkt och fortsatte spåret :) Min bästaste vovve!

Vackert!
























den här handgranaten hittade vi på stigen.. trevligt va?

Hjort!

spår



Det var den helgen.. Imorgon är det måndag och början på en jobbig vecka. Hoppas att den går snabbt och att det snart är helg igen :) Nästa helg ska vi åka till ännu ett naturreservat, det ska bli kul!

Ha det så bra alla

/Carolin



Kommentarer
Postat av: Erica

fantastiska kort! jag får en så rofylld känsla av att läsa här och se alla vackra bilder :) drömma mig bort en stund

2009-03-22 @ 20:42:42
Postat av: yasmine

känns som jag upprepar mig, men som vanligt väldigt vackra kort. kul att se att vips var så duktig i spåret:D

2009-03-22 @ 22:40:06
Postat av: Sandra

Som vanligt tar du helt underbart vackra bilder =) du skulle haft en systemkamera, fast de verkar inte behövas :)

Va härligt att få se lite vårbilder.De tackar man för. Här snöar det..



Stort grattis igen till minuset på vågen, det är ju sån härlig känsla :) Du är superduktig! :)



Stor kram, och lycka till med alla kurser :)

2009-03-23 @ 08:41:16
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0