Uppdatering!

Ja, vad har hänt sen förra helgen? Inte mycket! I måndags jobbade jag sent, tisdag slutade jag tidigt, onsdag var det lydnadskurs, torsdag var det freestylekurs och fredag jobbade jag sent. Mest jobb och kurs med andra ord :)

På lydnadskursen var det (för andra gången) ett helvete. Förra gången löpte en av tikarna och Vipsen var tokig.. Den här gången var det ingen löptik i gruppen, men nåt på marken luktade ändå otroooligt gott. Efter tio minuter hade jag slitit (hoppat, tjoat, skuttat, sprungit osv osv) så hårt för att få hans uppmärksamhet att jag var alldeles genomsvettig.. Suck.. Efter de tio minuterna började min motivation att tryta och jag borde nog egentligen ha åkt hem.. Vi fick hoppa över flera av de övningar vi skulle ha gjort eftersom han var "okontaktbar"och istället öva massor på hoppet eftersom han tycker att det är roligt.. Det gick väl inte så superbra det heller, men det gick ju bättre än att försöka få till ett fot.. Inkallningsövningarna gjorde vi dock och där var han superduktig så länge ledaren höll i honom tills jag kallade. Att försöka ha honom lös eller att få honom att sitta kvar var omöjligt, han bara strosade och följde dofterna.. Behöver jag säga att jag var otroligt uppgiven och deppig när jag åkte hem? Att tävla känns bara mer och mer avlägset..


Platsliggning

På torsdag var det första gången på freestylekursen. Vilken skillnad på min hund! Vilken energikick! Den här kursen hålls inomhus och det var inga löptikar där så inga intressanta dofter som störde honom. Han var kanonduktig! Helt fokuserad och jättetaggad! Vi började med att klicka in targetfinger, vilket inte var några problem alls, men jag har ändå ändrat nu till en targetstick eftersom det känns lättare. Vi skulle även träna in snurra, spinn, åttan och runt. Snurra, spinn och runt kunde Vipsen redan (mer eller mindre) så det var ju inte så svårt :) Men vi behöver definitivt befästa det bättre! Den här kursen kommer nog bli jätteskoj och det är otroligt roligt att ha nåt annat än lydnadsmomenten att träna på.

Igår var jag iväg och shoppade lite..  Använde upp mina presentkort på H&M, två toppar och ett par shorts/byxor blev resultatet! Köpte även några nya blomfröer på coop...


Nu har jag sått smultron, rävsvans, petunia, nemesia, doroteablomma, atlasblomma, blåvinda, gurka, tomat, sömntuta, viol och två olika sommarblomsblandningar!

Jag köpte även ett tuggben till Vipsen...

Mums!

När jag hade kommit hem så åkte vi iväg till skogen för en promenad och lite spårning. I spåret var han superduktig, men under promenaden (i långlina) var han inte lite duktig tyvärr. Väldigt ofokuserad och doftfixerad! Kastrering är återigen på tapeten..









Här låg granaten förra gången!




jord är gott!













Imorse tog jag och lille skrutten en promenad i parken. Vädret har verkligen varit underbart hela dagen!









penseer på balkongen


Vipsen spanar


Idag blev det lunch hos Markus mamma, där bor Vipsens kattbästis Meimei








tussilago!


nyckelpiga!


liten blomma! (bortse från mina söndertuggade fingrar..)


miniprästkrage! Och ja, jag vet att dom har ett eget namn, men minns det inte just nu :)


Vipsen passar på att kissa lite när jag ska fota :)

Det var nog allt som hänt den här veckan.. Nästa vecka hoppas jag på fint väder så att jag kan ut och mortionera lite mer.. Vi får väl se hur det går!

/Carolin




Kommentarer
Postat av: Sandra

Som vanligt. VACKRA bilder! :) Så härligt att få se lite vår när den verkar långt borta här :) Va tråkigt att det gick så ont på lydnaden. Men de kommer nog gå bättre. Jag tror du/ni kommer fixa de :)

Sen blir ja så imponerad av din ork och vad duktig du är och plantera! =) du är jätteduktig! :)



Kram och hoppas veckan blir fin.

2009-03-30 @ 09:07:39
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Men oj så långt er vår har kommit! Vi har nog ca 40 cm snö kvar på åkrar mm, visst har någon söder vägg tinat fram, men så långt borta ännu, men det kommer nog vi har fått + 9 c idag! ler

Lycka till med träningen.

2009-03-31 @ 11:34:43
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha jamen precis.. Tycker att man borde ju redan ha de man gör med så många barn. Så vars sjuttan kommer tanken på att skaffa fler ifrån?! Nej huvvaligen :)



Ja tycker de kan va tillräckligt med en ibland ;)

2009-04-03 @ 20:34:32
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0