Best birthday ever! (OBS! För er som läser denna blogg för att läsa om Vipsen- hoppa över det här inlägget, det handlar i princip enbart om mig!)

Ja, nästan iaf :)
Egentligen firade jag min födelsedag igår(fast jag alltså fyller idag) och det var verkligen en av de bästa födelsedagarna någonsin! Jag fick nämligen en resa till Ullared inklusive shopping av Markus i present!!! Jag ÄLSKAR Ullared!! Jag skulle vilja bo i Ullared! Semestra i Ullared! Tillbringa all min tid i Ullared! Aldrig åka ifrån Ullared! Börjar ni förstå hur mycket jag tycker om Ullared? :) Egentligen borde jag väl byta ut alla "Ullared" mot "Gekås" eftersom det är det butiken egentligen heter, men för mig heter det Ullared så det får ni stå ut med :)
6.30 igår morse klev jag upp och tog med mig Vipsen på en halvtimmes promenad. Sedan gick vi hem, väckte Markus och gjorde oss i ordning. 7.30 åkte vi till Markus mamma och dumpade Vipsen och sen bar det av! Ett par timmar senare var vi framme. Markus var lagom less då jag suttit och studsat i bilen nästan hela vägen :P

Ljuva, underbara känsla att gå in genom butiksdörrarna!  Jag skulle kunna handla hur mycket som helst! Sköljmedel, hårspännen, tandkräm, t-shirts, kläder, underkläder, hundsaker, handdukar, mat, godis, tavlor, böcker, prydnader, elektronik, dataspel... Dom har ALLT!!
Började med att fylla dagisvagnen(vi hade ju givetvis TVÅ vagnar!) med allt som skulle i den för att sen kunna slappna av och gå och titta på allt i lugn och ro.. Började med allt småplock, hygienartiklar och sånt och sen gick vi till herrkläderna. Hittade faktiskt ovanligt lite där. Jag brukar alltid passa på att köpa bekväma och billiga t-shirts där, men den här gången hittade jag bara två som kändes acceptabla. Markus hittade knappt nåt heller så det var ju lite trisst. Efter det var det dags för lite fika-kyckling/bacon macka ur automaten- suveränt god! :) Därefter vad det dags att ta itu med damavdelningen! Jag såg otroligt mycket kläder som jag ville ha! Dom hade verkligen mycket fint den här gången, men tyvärr är jag, trots viktnedgång och godisstopp, fortfarande för stor för alla ministorleker så det var rätt mycket kläder som jag tyvärr inte kunde ha. Det gjorde mig ännu mer beslutsam! Till sommaren SKA jag ha gått ner minst fem kilo till och då ska jag åka dit och shoppa jävlar anamma! Jag köpte ändå en del kläder och tänkte faktiskt göra en blondinbella och publicera bilder på dom här :)


Den tycker jag faktiskt om, köpte en grå också. Kan tänka mig att visa mig för folk i dom :)
49.95:-


Klänning! Hemmaklänning, kommer nog inte att visa mig för folk i den.. Köpte dock en röd också eftersom dom är perfekta som hemmaklänningar!
139:-


Röd!


.. vet inte vad jag tycker om den. Tittade på den och gillade den, men ångrade mig sen och tog inte med den till provrummet.. Sen passerade jag den igen på vägen därifrån och då tog jag den ändå :) Som hemmatröja är den perfekt, otroligt bekväm och sval, men om jag kommer visa mig i den, nja, det vet jag inte..
119:-


Den här tyckte jag egentligen inte var speciellt fin, men även den är sval och skön som hemmatröja på sommaren... Kanske kan visa mig i den, men tveksamt.. Mönstret är lila även om det inte syns så bra
59,95:-


Kjol! Den gillar jag :)
129:-


Hundjacka och hundförarmidjeväska! Perfekt! Och ja, midjeväska är fult, men Yasmine kan intyga hur otroligt praktiskt det är!
249:-

Det var kläderna, förutom en röd fleecejacka och några t-shirts och linnen som är så vanliga så dom orkade jag inte ta kort på. Men visst är det imponerande att jag köper kläder med färg och mönster!? Oavsett om kläderna är tantkläder eller inte (misstänker starkt att dom är det) så måste det väl ändå räknas som bra att jag vågar köpa dom :)

Efter kläder var det dags för allt annat, köpte inte så mycket roligt faktiskt. Två vattenkannor, några prydnader, hundgodis och -leksaker..


 Jag hade ju även tillåtelse igår att köpa godis för första gången på 10 veckor. Gissa vad? Jag var inte ett dugg sugen! Köpte en kexchoklad(det var inte ens gott!) och fyra pingvinstänger, det var allt jag kunde tänka mig! Underbar känsla!


2486:- handlade vi för sammanlagt inne på Gekås :) 91 produkter.. Efter Gekås gick vi över till Granngårdens butik och handlade ett koppel och regntäcke till Vipsen. Täcket var tyvärr för litet så ska försöka sälja det. Var in på en skoaffär också, men hittade inget. Däremot var vi in på en bokaffär som vi aldrig varit in i tidigare. Det skulle vi inte ha gjort! Dom hade otroligt mycket hundböcker och bara bra sådana! och till bra pris!! Jag ville ha allihop! Tyvärr (eller tack och lov) så tog de inte kort och jag orkade inte leta efter en bankomat så jag fick tyvärr avstå.. Men nu vet jag att jag definitivt ska gå in där nästa gång!

Sen var vi båda trötta och Markus hade fått en gigantisk huvudvärk så vi åkte hem. Hos Markus mamma väntade en trött och glad Vips och dessutom supergod lax med ris. Underbart gott! Markus huvudvärk tvingade oss att åka hem snabbt så att han fick sova så vi var hemma redan vid 17-18 nångång. Jag fick inte lov att kolla i kassarna förrän idag eftersom allt skulle räknas som present från Markus. Det var jobbigt, men i morse var det roligt :)

Ja, sen var det då min födelsedag :) Imorse vaknade jag halv åtta och skuttade upp ur sängen. Öppnade brev som jag fått från Sofie- kort och två lotter. Tack!! Jag vann 20kr så jag blev glad :) Sen var det dags att gå igenom alla kassar och prova kläderna igen. Kul! Bakade tårta.. Städade och fixade.. Fick massor av sms.. Ja, har mest bara myst och tagit det lugnt resten av dagen. Markus mamma var hit och åt pizza (vi orkade ingen tårta). Jag fick presentkort på H&M av henne och Markus syster- Tack! Jättekul! Förutom det har jag fått pengar av Yasmine(dom brände jag på ullared :P) och pengar av mamma, roger, momma och morbröder.. Väntar på paket från pappa och milla :) Tack alla!
Jag bakade tårta och kladdkaka(med mintsmak) tills idag, men oj så dumt! Jag har ju inte ätit sånt på 2½ månad nu så det var knappt ens gott! Alldeles för sött och efter två bitar (en av varje) så mådde jag så otroligt illa. Jag slänge till och med halva kladdkakan! Det hade jag ALDRIG gjort förut!


Färska (spanska) jordgubbar! Jag älskar de skånska butikernas matutbud!

Jag tror det får avsluta det här inlägget, det kommer ett till med lite bilder :)

/Carolin

Kommentarer
Postat av: Erica

låter som en underbar dag! :) ullared är verkligen skitkul! inte svårt att bränna pengar där inte :P låter dock som om du bara fick tag på bra saker..! djupt imponerad över klädvalet! fortfarande chockad över klänningarna, tror aldrig jag sett dig i klänning under alla åren jag känt dig :) dom var jättefina!

2009-03-15 @ 19:50:49
Postat av: Sandra

vilken underbar dag du verkar ha haft :D de va du väl unt! Ullared låter verkligen som nått speciellt! :) Va fina plagg du fått tag på! och ja måste säga va stolt ja e över dig! ;D Färger, mönster, KLÄNNINGAR?!! :D Hejja! Du kommer att vara jättesnygg i alltihop!! :)

Kram

2009-03-15 @ 20:35:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: yasmine

Det ÄR praktiskt med midjeväska!!

Tack för alla fina presenter vi fick, Svea och grisen har pussats massor.

P.S. Det var inte alls tantkläder, isånnafall får vi vara tanter tillsammans för jag tyckte de var fina!/Agda

2009-03-16 @ 22:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0