Tre filmer på monstret :)

Har inte lyckats ta några bilder på Vipsen den här veckan så jag får bjuda på några filmer istället :)
Den första visar hur glad Vipsen blir när hans husse (Markus) kommer på besök på dagiset. Då hugger han tag i det första han hittar och sen springer han tills han stupar :P Efter att först ha attackerat Markus med pussar och sen tjutit av glädje i tio minuter så klart...
De andra filmerna visar Vipsen när han leker med dagishunden Baloo :)







Den här veckan har varit rätt härlig. Jag slutade tidigt från jobbet tisdag, onsdag och fredag och de dagarna tog jag och Vipsen en rask långpromenad hem från tåget. Otroligt härligt!
Men, jag har börjat störa mig väldigt mycket på en sak. Nämligen att Lund är så litet så att jag i princip kan gå runt hela stan på en timme! De första "långturerna" vi gick tog ca 40 minuter och då gick jag så stor omväg jag bara kunde, tyckte jag iallafall. Sen i fredags prövade jag att lägga ihop två av rundorna för att verkligen få en lång promenad- hur lång tid tror ni att det tog? 60 minuter!!! Nu går vi visserligen fort eftersom vi är ute och motionerar så vi går ju rätt lång sträcka. Men ändå, ska man verkligen hinna runt hela stan på en timme?? :)

Annars så kan jag rapportera att Vipsen nu börjar bli mer vuxen och Mycket mer gosig! Just nu ligger han, självmant, i Markus knä och myser. Nu för tiden kommer han ofta och hoppar upp i ens knä för att vila lite. Han är fortfarande inte så förtjust i att bli klappad, men han tycker iallafall om att ligga nära och det är ju framsteg :)

Jag själv har inte mått så bra sista veckorna, varken fysiskt eller psykiskt och allt har känts rätt tungt. Känns som att jag skulle behöva komma bort ett tag från allt ansvar, alla tankar och all pengabrist..
Just idag känns allt dock lite bättre så det blir nog bra till slut. Snart är det ju tack och lov februari och vi går mot vår. Med ljuset brukar även livsglädjen komma så vi håller tummarna.. Om inte annat så fick jag nyss  Markus att lova att vi kan åka till Ullared när jag fyller år (i mars) så då har jag ju nåt att se fram emot. Får se till att spara mina korvören tills dess..

Och ja, idag har jag varit utan godis i tre veckor!! Det känns otroligt bra och faktiskt inte svårt.. Även om jag självklart hade velat sitta här med en gigantisk skål med lösgodis och bara vräka i mig.. Jag får nöja mig med fruktburk med vaniljglass, det funkar det med :)

Det var nog allt för den här gången. Tack alla mina vänner för att ni finns!

/Carolin

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va gulliga filmer =) värsta filmstjärnan ;)

Förstår dig, ibland har man för mkt att tänka på.. Jag håller tummarna för att de blir bättre..

Och jag tycker du är så grymt duktig som håller dig utan godis.. Hejja hejja..

STOR KRAM fra norr!!!



=)

2009-01-27 @ 09:10:15
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: yasmine

hehe åååh vad söta baloo och vips var när de lekte med varandra. vad försiktig han var med honom:D

2009-01-31 @ 16:24:52
URL: http://sveaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0