Mer bilder från norr!


Sover i sängen :)


Fin rumpa :)




sover i soffan :)


Så här såg det ut en hel del under veckan. Tyvärr tyckte Vipsen att Nitis (min systers hund) var alldeles för stor så han blev rädd och reagerade då med att bli arg. Första gången gick det bra, men de två gångerna efter det så började Nitis att svara emot. Då tyckte jag att det fick vara nog så därefter fick de inte umgås nåt mer.
Det var alltså inga problem när de var i koppel, de kunde vara nära varandra utan att Vipsen brydde sig. Problemet uppstod endast när Nitis ville leka eftersom han då blev för våldsam.


Världens godaste kaka!!! Jag åt minst 70 ( minst 20 åtminstone)stycken.. tyvärr




Syster och Nitis


Pappas underbara hus






det var lite för mycket snö...


-men jag vill gå den här vägen matte!


-okej, jag följer väl efter dig då!








mums, älgbajs!


























Kan ni gissa vem som skuttat där? :)





Nu var det slut på norrlandsbilder! Tyvärr var jag ju bara där uppe i en vecka. Alldeles för lite! Tågresan upp gick bra (lund-stockholm. stockholm-gävle med syster och nitis och sen bil med pappa från gävle), sammanlagt lite drygt sex timmar på tåg och 10 timmars resa allt som allt. Drygt!!! Vipsen var dock jätteduktig trots fullt med hundar överallt.

Veckan började med promenad med mamma och Raija på söndagen, helt underbart väder och en otroligt massa snö för vipsen att skutta i! Sen var det besök hos momma och därefter for jag och Vipsen hem till Sandra för en promenad tillsammans med henne och Sofie. Tack för att ni hade tid att träffa mig! Det var så otroligt roligt att få träffa er och prata av sig lite :)
Ja, sen rann veckan på. Vi städade, fixade julklappar och julmat.. Minst två gånger om dagen var jag och Vipsen ut på en lite längre runda där han fick springa lös, gissa om han var glad? Det var jag med! Det finns inget härligare än att se honom rusa runt i glädjefnatt :)
Julafton gick fort, ännu snabbare än vanligt. Massor av god mat och Kalle Anka.. En hel del julklappar med såklart :) Jag hade i princip bara önskat mig pengar så det var det jag fick.  Fick lite annat också, strumpor till exempel och så presentkort- på Adlibris av pappa och på H&M av Markus mamma och syster. Perfekt! :)
På juldagen kom Erica ner och pratade bort några timmar med mig. Ett stort tack till dig med. Vi har så mycket att prata om och det är så roligt att få höra om allt som händer i ditt liv :)

Ja.. sen var det väl inte så mycket mer tror jag.. Hemresa med tåg från Gävle. Gick bra, fast drygt och långtråkigt.. Nästa gång jag ska åka så kommer jag att boka två platser bredvid varandra så att Vipsen ryms och jag slipper sitta och passa på alla andra hundar hela tiden..



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är du som ska ha tack min vän.. Saknar dig ju! Så skönt att få träffas och surra av sig lite när du väl är hemma =) Otroligt fina bilder som vanligt ;) Kram

2009-01-02 @ 18:47:49
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Plogflickan

Hej Vipsen det ser ut som om du gillar snön oxå, det gör jag// Morris

2009-01-05 @ 18:11:53
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0