Vipsen ska bli fotomodell!!

I fredags ringde de från veterinärstationen och sökte mig. Jag blev väldigt förvånad eftersom det är mer än sex månader kvar innan nästa vaccinering. Jag svarar och får höra "- Hej Carolin! Det här är *** på ****. Jag har en liten annorlunda fråga till dig. Skulle Vipsen vilja bli fotomodell? Vi ska göra om vår hemsida och behöver söta hundar som kan vara med på korten. Vi funderade på vilka söta kunder vi har och så kom jag på det! Vips! Han är ju bara för söt!"
Min hund!! Dom vill ha med MIN hund!! För att han är så SÖT!! :) Tror ni jag blev glad? O-ja! Typiskt nog var det så klart det enda dag jag inte kan så jag var tvungen att tacka nej. Ringde Markus och var jätteglad fast besviken, men då lovade han direkt att han kunde åka dit med honom! Woho!! Skyndade mig att ringa tillbaka till veterinären och tacka ja :) Ska bli väldigt kul att se hur det går.. Jag antar att dom vill ha bilder där han låtsas bli undersökt, sitter i väntrummet osv.. Vet inte riktigt hur bra Markus kan få honom att posa i såna situationer, men vi håller tummarna för att det ska gå bra :P


Just nu är det någon tik som löper här utanför så Vipsen har varit väldigt jobbig hela veckan. Gnäll, gnäll, gnäll och ännu mer gnäll heeeeela tiden. Hemma går det väl an, men på tåget blir jag vansinnig när han inte kan hålla tyst!
I helgen har vi märkt en liten förbättring så förhoppningsvis har det snart gått över..
Vi funderar allt mer på att kastrera honom. Kemisk kastrering blir det i så fall i första hand så att vi får se hur resultatet blir. Jag vill egentligen inte, men varken han eller vi mår ju bra när han är så stressad och inte kan slappna av...

(Vipsen ligger i mitt knä och gnäller på tåget.. Vanligtvis blir han tyst om jag tar upp honom, men inte den här gången..
OBS! Titta inte på filmen, lyssna bara på ljudet. Stor risk för sjösjuka annars :P)







Annars så tränar vi på med tävlingslydnaden. Inget moment är ens 50% klart, men de flesta har en rätt bra grund iallafall.  Just nu kämpar vi mycket med att få till grundpositionen till linförigheten (ja, den ingår ju i princip i alla moment) och så ingången till inkallningen. I slutet av februari/början av mars är det tänkt att tävlingslydnadsgruppen ska börja så det ser jag verkligen fram emot!

Idag tog vi och knatade bort till Brukshundklubben. Där tränade vi en del inkallning och så körde vi agility. Otroligt roligt, men jag håller verkligen med Yasmine mer och mer. Agility är så otroligt simpelt! Vi har varit på agilitybanan 4-5 gånger och aldrig tränat "på riktigt", men idag körde vi ändå en hel bana  utan problem. Visst får jag hjälpa honom vid slalomen, men de andra hindren och handlingen, det sitter ju redan! Självklart krävs det lite mer för att tävla på elitnivå, men efter en veckas träning tror jag absolut att vi hade kunnat ställa upp på en nybörjartävling.. Jag skulle dock aldrig få för mig att tävla i agility då det är så fruktansvärt stressande. Stackars Vipsen skulle bli helt förstörd om han tvingades utstå den stressen och pressen. Nej, tävlingslydnad är nog mer vår grej :)


I morse när vi vaknade så var marken vit! Jag som var så glad för att våren var på väg..









































































Oj oj sån tid det tog att få upp alla bilderna! Nu är det dags att sova!

/Carolin


Kommentarer
Postat av: Sandra

tja.. faun va fränt!! =) men vi har ju alltid veta att vipsen skulle bli en stjärna, först blogg.se, sedan youtube och nu fotomodell!! =) va himla kul :) Du få ju tipsa om hemsidan sedan så vi får ta oss en kik :)

Va fina bilder på när ni tränar, skitfräna när han hoppar i luften =)

Hoppas att han slutar gnälla snart då, minns hur barry va när de va en löptik i närheten, grymt jobbigt.. Men man få väl trösta sig att det går över.. (tills nästa tik) ;)



Kram!!

2009-02-02 @ 08:17:29
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: sofie

Ja det var kul att ni får en supermodell i hemmet..passa er för divafasoner! ;)

kram

2009-02-04 @ 21:43:55
URL: http://www.nogg.se/soel
Postat av: Ann-Charlotte Rennerfelt

Hej Nog kommer Vipsen att bli jätte fin som fotomodell för vacker det är han ju så det räcker till och blir över . Och vad fin den nya lägenheten är .Hälsningar från brosan och syrorna + mamma ,morbror.



Hälsar Ann-charlotte

2009-02-06 @ 01:40:09
Postat av: Sandra

Yay!! :D hihi.. Började tro att ja va ensam om att vilja se den =) Synd att du är så långt bort, annars hade vi kunna gjort sällskap på bio o sett den ;) haha

2009-02-11 @ 19:19:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad sött :)

2009-02-11 @ 23:48:08
URL: http://cizev.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jamen precis, ja hade gärna sett henne som vinnare, gillade henne bäst :) Jo de e väl så, och de kan man väl iofs inte förneka, hon tog grymt snygga bilder men ja.. Mkt mer tyckte ja inte om henne..



Va kul att du börjat kommentera ;) Blir så glad när ja ser att de är du som skrivit! :D

2009-02-12 @ 21:26:50
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0