Underbar helg!



Vilken härlig helg vi har haft! I fredags slutade jag redan klockan två så den dagen kändes nästan som en ledig dag.. Blev nog 1½timme extra promenad den dagen, jättehärligt! På kvällen gick jag, Markus och Vipsen en tur till parken. Först lekte vi massor, gömde oss bakom träd, tappade vantar och annat som Vipsen uppskattar.. Sen hittade vi små kullar med snö.. Barnasinnet kröp fram (på Markus, hos mig finns det nog även i vanliga fall..) och vi prövade att åka på rumpan i nedförsbackarna. Shit så roligt! Nästan lika roligt var det att sen försöka krypa uppför de snorhala kullarna... Som vi skrattade! Hälften av tiden låg vi i högar på marken och bara skrek av skratt.. Vipsen, ja han mest bara skrek.. och skällde.. och bet i våra kläder... Han var inte så jätteförtjust i vårt val av aktivitet :) Haha. Men även han fick pröva att åka några gånger, sittandes i knät. Ganska nöjd och glad, men mest bara hysterisk.. Stackarn.. Fast det får han bjuda på för vi hade otroligt roligt! Man behöver verkligen få slappna av på det sättet ibland. Bara skaka av sig all stress och press och bara vara.. Få skratta tills man gråter :) Efter en låång stunds åkande gick vi vidare till lekparken. Där fick Vipsen ågna sig åt sitt nöje- åka rutschkana.. Vi hade dock glömt en sak- även rutschkanor blir halare på vintern. Vilken fart han fick! Det var dessutom en sån som har en snurr.. Han flög rätt rejält.. Men han tyckte om det! Och han gjorde det såklart självmant! Det enda vi behöver göra är att visa honom var han klättrar upp, sen springer han upp och åker själv. Han gjorde det dessutom en gång till så jag tror inte att han tyckte att det var farligt alls. Jag provåkte däremot och jag tyckte att det var så pass läskigt att jag var tvungen att blunda.. Hmm.. Han är ju inte direkt rädd av sig den lille hunden :)

Igår åkte vi iväg ut på landet för att hitta ett fint promenadområde och vi lyckades verkligen! Vi hittade en skog som nästan kan räknas som riktig skog! "Helt öde" var den så lillen fick springa lös. Både han och vi njöt i fulla drag! Fikakorg hade vi dessutom med oss med mackor och varm choklad.. Helt underbart.. Vipsen var vääldigt trött efteråt! Vi kom hem vid 11 och sen sov han i princip hela dagen..




































Vi hittade en gammal korg, gissa vem som genast slet den i bitar?







Idag har det blivit ett par längre promenader (en 60minuter och en 40minuter), annars har vi mest bara tagit det lugnt. Både lillen och vi har varit trötta efter skogsturen igår. Det tar verkligen på kroppen att pulsa i snö! Dessutom klev vi upp innan 8, det är också jobbigt.. Imorse däremot sov jag till 10.30!! Så länge har jag nog inte sovit det senaste året..

/Carolin



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken härlig dag ni verkar haft =) o de e bra att ha barnasinnet kvar. Det är de som gör livet roligt =) och sådana där stunder är värdefulla. :)



Och duktig ni är som är ute och går så länge :) Impad!! =)

2009-02-23 @ 17:24:35
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Erica

låter som fantastiska dagar i snön! tokmysiga bilder! kan det blir bättre ens? ;)

2009-02-23 @ 20:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0