Varmt!!

Det är varmt och helt underbart!! Ni som känner mig vet att jag inte tycker om värme, men som vädret är just nu så är det faktiskt perfekt :)


Hägg!!

Vad har hänt sen senast?
  • Vipsen är numera kemiskt kastrerad! Vi var iväg till Lunds djursjukhus i torsdags och gjorde det. Jag fick verkligen ingen bra bild av det djursjukhuset. Dåligt upplägg på själva lokalen, opersonligt, otroligt oengagerad veterinär som läste högt ur fass och inte verkade veta så mycket alls... Nej, dit åker vi inte igen! Djursjukvårdaren som satte in chippet (veterinären var gravid så hon fick inte göra det eftersom det är hormoner) var däremot trevlig.. Sprutan dom satte in chippet med var VIDRIG!!! Helt gigantisk och mer lik ett vasst sugrör än en spruta.. Jag var tvungen att kolla bort och det började värka i hela kroppen när jag såg den.. Jag bad om en munkorg till Vipsen när jag såg hur gigantisk den var. Jag skulle slå ihjäl den som försökte köra in en sån nål i mig, varför skulle då inte han bita? Han gjorde dock inte ett smack, bara stod där. Han är så duktig!! :)
    Nu tar det upp till sex veckor innan kastreringen fått full verkan så det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad på honom..
  • Jag har gått ner ett halvt kilo till! Det är 6kilo minus! Helt plötsligt är det inte så långt kvar till 10kilo :) Vi får se om jag orkar lägga i en högre växel och klara fyra kilo till innan semestern, det vore skönt! Jag har ju fortfarande en hel del att ta av, men tio kilo är första målet..
  • Vi har valt freestyle-låt! Det blir "everytime we touch" med Cascada.. Den långsamma versionen av låten! Programmet är klart, men inte intränat en.. Nu gäller det att börja träna ihop momenten två och två och så att jag lär mig hur låten går och när vi ska göra vad.. För mig som aldrig lyssnar på texten så är det svårt!
  • Tävlingslydnadskursen har nu bara en gång kvar. Förutom dom gånger hans nos varit fastklistrad i marken så har det gått riktigt bra! Man har dock tävlingsförbud när hunden är kemiskt kastrerad så någon tävling blir det nog inte i år.. Funderar på att gå en till kurs nästa vår kanske och så tävla nästa sommar.. Vi får se.. 
  • Häggen blommar!! Det finns nog få dofter som gör mig så varm i hjärtat och gråtfärdig som häggen.. Jag tänker bara på sommardagar i Halån.. Skolavslutning.. Värme.. Tårtkalas på Gisselgårdsskolan dagen innan skolavslutningen.. Alla föräldrar är där.. Alla är glada och alla barn leker.. . Vi står i kyrkan och sjunger Idas sommarvisa.. Överallt blommar och doftar häggen.. Grillning med familjen.. Lycka, glädje, värme.. Årets första bad i ån.. Sommarlov.. Doftande hägg.. Underbart..
Det var nog allt.. Igår var vi till Markus mamma och grillade. Otroligt härligt och gott! Tog en del bilder då.. De kommer här :)










Jag kan hjälpa dig att flytta brädan husse!










Rulla runt


Rulla runt


Snurra


Snurra


Spin


Dansa


Dansa


Hopp


Hopp


Jag råkade lura honom att körsbärsblommor smakar gott :)








Fångar godis








hahaha, crazy :P




Backa..


sitt fint


hälsa


vinka


hälsa


Meimei


Meimei äter och vipsen får inte vara med :( :)





Nu ska jag ta och gå ut.. Kan inte bestämma mig om jag ska gå med Vipsen eller om jag ska cykla själv.. Jag skulle vilja cykla, men tycker synd om skrutten om han inte får följa.. Måste vara klar med allt klockan sju för då ska jag spela bingolotto! Första gången på tio år tror jag, men jag vet att jag kommer att vinna och få spela färgfemman, där blir det minst en miljon.. Hör av er om ni vill ta del av vinsten :D

/Carolin



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hos dig händer de minsann grejjer ;) Tur du uppdaterar så man hänger me lite iaf ;)



Hoppas de blir nån förbättring nudå när han är Kem. Kast. =)



GRATTIS till ytterligare viktnedgång.. Duktig du är!! ^^ Hejja hejja!! :)



Härliga bilder som vanligt. :)



Man blir glad när man läser din blogg. Av både text och bilder :)



Kram

2009-04-26 @ 20:42:26
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tjo..

De va du som skrev anonymt va? Tyckte de stämde me ditt ipnummer :)



Om de va du:

Ja de kan ja tänka mig. Är de någe ja kan va utan så är de dessa jävla äckliga kryp.. Bla spindlar.. IISCHH!!

Haha nej de hoppas ja verkligen inte, ja hoppas de var rent och ingen spindel som kom krypandes under sängen för dig ^^



Om de inte var du som skrev kommentaren, ignorera de ja skrev nyss ;D



Kram

2009-04-28 @ 09:09:11
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha! :D de brukar kunna krångla för mig o ibland. Namnet försvinner fast man hade skrivit dit de.. Knas! :)



Men då gissa ja rätt då iaf! :D hihi, bra de iaf.. s



//sandra

2009-04-28 @ 20:05:20
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0