Jag älskar den skånska våren!!

Om jag bara får välja en sak som gör att jag älskar Skåne så väljer jag våren! En sån här vår får man aldrig hemma i jämtland! Här handlar hela våren om färger.. Först kommer snödropparna (vita), sen krokusarna i alla dess färger, så gula tussilago, sen de små blå som jag inte vet namnet på, de små gula.. löven slår ut och alla träd blir gröna.. förutom de som blommar i gult! Snart kommer säkert vallmon som är röd.. Ja, ni ser. Färger! Var man än tittar nu så är där ett hav av blå blommor. Det är så vackert!! Och vädret är underbart, har suttit ute på balkongen i flera timmar idag och planterat om blommor.. Runt tjugo grader varmt och strålande sol!


Gult!!!


Titta!! Blått, blått, blått!! (och lite vitt..)




"Matte, jag hör något bakom mig!"


..bäst jag tittar vad det är..










lila!!!


mums, fågelbajs!


















hahahahahaha, så ser han ut när han fångar godis :D


jag orkade inte fixa bilden så ni får stå ut med min skugga :)











fångar godis :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0