Träningsdagbok



Jag har blivit så inspirerad av Yasmine på slutet så nu tänker jag börja skriva träningsdagbok jag med. För min del blir det nog mer en aktiveringsdagbok istället, mest för att jag vill ha koll på hur mycket/lite aktivering Vipsen får per dag. Tyvärr har jag inte lyckats hitta någon liten skrivbok här hemma så än så idag tänkte jag skriva här på bloggen istället.

Söndag:
  • 1 timme lösträning, inkallning och kommandot  nära. Gick bra -> fortsätta träna, mer krav & mer störning.
  • Spår, första gången med skogsmark. Tyvärr inte alls lika duktig som vanligt. Gick mycket på luftvittring och tappade spåret ett par gånger -> längre liggtid och enklare, mindre vinklar.
  • 3x 2 minuter nytt trick: Stänga badrumsdörren. Går kanon! -> fortsätta träna med längre avstånd
  • 5 minuter hjälpa till med tvätten: Dra ut blöt tvätt ur maskinen & plocka upp de kläder jag tappat. -> befästa "strumpa".
  • Aktivering på promenad: Leta godis, hitta vanten, snurra runt träd, snabba lägganden
  • 2 minuter apportering (från lk1). Superduper duktig! Bara ett gnäll och en tappning på hela passet  -> fortsätta förlänga tiden samt få bort gnällandet helt
  • 5 minuter gömma leksak. Prövade att gömma på olika höjder så att han fick jobba på vittring uppifrån. Gick jättebra! ->fortsätta försvåra gömställena

Shit så svårt det var att skriva.. Måste tjuvläsa Yasmines anteckningar imorgon för att se hur hon skriver :P

Jag var förresten på föreläsning igår "Vardagsstress och aktivt hundliv utan stress" hos Hand med Hund i Staffanstorp. Den var jättebra och det var otroligt kul att få lyssna på Yrsa. Det kommer två föreläsningar till i höst, en om hundpromenader och en om friskvård. Jag ska nog gå på båda två tror jag :)

/Carolin

Kommentarer
Postat av: sandra

vad duktig du är =) eller ni.. =) å jättefina bilder, som vanligt =) roligt att se o läsa va ni har för er där nere ;) Kram

2008-09-22 @ 14:33:28
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: yasmine

träningsnarkoman! :D

2008-09-22 @ 18:32:14
URL: http://sveaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0