Jag- en bruksmänniska, Vipsen- en brukshund?

Det verkar nästan så! Igår var det ju sök för hela slanten och idag var det spår! Jag har dessutom investerat i ett riktigt spårhalsband och spårlina och även en massa snitslar och klädnypor... Helt underbart!
Angående spårhalsbandet så valde jag det enbart för att Vipsen verkligen AVSKYR selar och det käns så dumt att ta på honom något han hatar varje gång han ska spåra.. Halsbandet var väl inte heller så uppskattat, men det var iaf inte riktigt lika hemskt som selen.


Tänk när jag köpt (bur)krokar som jag kan hänga allt på...

Aktivering söndag:
  • 10 minuter aktiveringsleksak, Dog Fighter. Lite för enkelt för honom, men ändå bra som aktivering
  • 1 minut apportering med ny träapport, jätteduktig! Inget tugg, gnäll eller tapp. -> Förlänga tid
  • Spår, nytt ställe. Gräs med en vinkel och över en asfalterad cykelväg. 45 minuter liggtid. Inga problem! -> längre liggtid
  • Spår, skogsmark. Kort, rakt, spår med synintryck. 5 minuter liggtid. Superduktig! ->Längre spår
  • 60 minuter lösträning. Inkallning, ligg, vänta, gå fint, nära, nej. Väldigt duktig, men trött på slutet. Inkallning så det dök upp en lös hund alldeles framför oss, Vipsen lyssnade direkt! Underbart duktigt!















spår





Nu sover han gott! Har passat på att lämna honom ensam hemma ett par gånger nu och dte var inga problem alls..
Tänk om det alltid kunde vara så.. Vi har ju tyvärr en del problem med ensamhetsträningen.. Han tycker inte alls om att vara utan sin matte och husse så då måste han yla som protest. Han tycker inte att det är läskigt att vara ensam, han vill helt enkelt bara vara med. Och ja, jag är faktiskt säker på att det är så. Han ylar nämligen ibland även om bara en av oss går och jag har väldigt svårt att tro att han tycker att det är så läskigt att vara ensam hemma med matte/husse..

/Carolin


Kommentarer
Postat av: Vipsens ägare

Min spårhund! Lärt honom allt han kan.

2008-09-30 @ 20:26:37
Postat av: sandra

va fin vipsen är =) och vad duktig han verkar vara =) Kram

2008-09-30 @ 20:31:59
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0