Bilder på min gamla(och galna) vovve :)



springer med kaninen


arg på kaninen...


inkallning



har snott en sko...




fångar papprulle


bär tidningen


titta så duktig jag är!




observera den stolta svansen- han Älskar att bära!




fritt följ-träning


Jag kan matte! Jag kan!


sitter fint







rullar runt




tigger knäckebröd av husse..




kampar med husse


leker med klickern..




en fin vink? :)


mums!  (vi är med i en kampanj där vi fått massor av hundmat som vi ska berätta för folk om. Vipsen får den som godis och han älskar den verkligen :) )


Det var några nya bilder på skruttisen, världens sötaste vovve :)
I lördags följde jag med Yasmine när hon och hennes Svea skulle tävla i lydnad. Så otroligt kul! Det blev ju inte sämre av att de tog sitt tredje raka förstapris och därmed sitt Lp1! Superduperduktiga är dom! Just nu är jag riktigt taggad att börja träna på allvar jag med. Nästa år SKA jag tävla.. kanske :) Jag och Yasmine pratade även om att börja träna viltspår och försöka få både Svea och Vipsen till viltspårchampions, det kan väl inte vara så svårt? :) Sen kanske vi ska försöka komma oss iväg på några utställningar också.. Det är så kul att ha en arbetskompis som är lika besatt av hundar som jag är! Vi får se vad det blir av det hela..
Förra veckan började vi iaf två kurser. En totalt värdelös som jag inte kommer att åka på fler gånger och en helt underbar kurs. Den underbara är en slyngelkurs hos Hand med Hund i Staffanstorp. En väldigt kunnig och engagerad instruktör med massor av tips och feedback till deltagarna. Det var så mycket bra med den kursen så det blir för mycket att berätta, men jag kan ju säga att jag är helnöjd och att jag verkligen längtar tills på torsdag! I kursen ingår även en föreläsning om aktivering och stress, den ska bli väldigt intressant att lyssna på!
Ett av tipsen på kursen var att alltid ha med klickern på promenaderna för att försöka öka hundens motivation att göra rätt. Så smart! Jag vet inte riktigt varför jag inte har tänkt på det.. Vi tränar ju rätt mycket med klickern och jag har haft med den ut ibland, men enbart då vi har tränat något speciellt. Nu har jag alltid med den och klickar all kontakt och liknande och det går super! Ibland är det nästan för bra då han tittar på mig hela tiden. Jag blir nästan illa till mods och känner mig utstirrad :P Haha, aldrig är man nöjd...
Nu ska jag ta och ge den lille (store) hans middag innan han svälter ihjäl...

/Carolin

Kommentarer
Postat av: yasmine

hehe tack för omnömningen i bloggen! vilken otroligt söt bild när vips sitter fint:D ja just det bra att du påminde mig om våra utställnings- och viltspårsplaner, jag ska kolla upp lite nu:D

2008-09-08 @ 18:28:20
URL: http://sveaochjag.blogg.se/
Postat av: sandra

va otroligt fina bilder.. o han e ju så otroligt söt på bilden med tidningen i munnen ;) verkar som om allt är fint me er! Stor kram ifrån norr =)

2008-09-08 @ 22:46:45
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: sandra

Jag har nominerat dig som en av mina favorit-bloggar! Därmed är DU utmanad att göra samma sak! Kolla in: http://www.nogg.se/blogg.asp?idBlogg=672716&intShowMenu=&idHomepage=62136

2008-09-10 @ 16:42:48
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: sandra

Vill du vinna gratis presentkort på hm , jc eller Ginatricot ? då tycker jag du ska bli medlem på denna sidan ,tryck bara på länken och bli medlem.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=13473

2008-09-12 @ 10:17:56
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0