Vipsen är jobbig!




Ja, det är han faktiskt!! Tikar löper överallt just nu känns det som och lillen gnäller heeeela tiden!!!! Imorse väckte han mig 7.38 genom att gnälla och yla. Jag klev upp och gick ut med honom, sen när vi kom in gnällde han konstant till klockan 11... Vi for iväg till skogen i ett par timmar, lade spår och letade leksaker.. Kom hem med en väldigt trött vovve.. I ungefär två timmar, sen började gnällandet... Gah! Han har dock aldrig varit så jobbig som han varit idag så jag hoppas att det bara är en engångs grej..

Igår gick vi iaf i parken och tränade hundmöten, mötte sex olika hundar och alla möten gick super! Känns som att vi iaf gör lite framsteg där och det är otroligt skönt!
Ensamhetsträningen går även den framåt. Idag lämnade vi honom i en halvtimme utan problem och förra veckan var han ensam i lite drygt en timme, utan nåt gnäll alls.. Vi lämnar honom så klart korta stunder varje dag och det går också bra!

Jag kom på för någon vecka sen att det har gått lång tid sedan Vipsen fick träffa en äldre hanhund så i fredags passade jag på när cavalieren Yatzy var på dagis. Det gick superbra! Vipsen ville så klart leka lite, men när Yatzy sa ifrån så backade Vipsen direkt och sen låg de så mysigt och sov :) Sen insåg lilla Vips att jag hade mina tofflor på mig så då blev det livat :) haha, dumt av mig att lära honom att leka med dom :P






Stadsparken i Lund






snusläpp








Det går så otroligt långsamt att ladda upp bilder nu så jag får skriva mer någon annan dag!

/Carolin
(Imorgon är en väldigt speciell dag!)

Kommentarer
Postat av: Sandra

underbara bilder (som vanligt) =).. Haha jadu de e inte lätt när de e löptikar omkring.. hoppas han slutar gnälla så hemskt =) Hur går det med flytten då? Nyfiken ;) Ooo, va ere för speciell dag?! ;) (ännu mera nyfis) hehe

kram

2008-11-10 @ 08:28:28
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: yasmine

du det var verkligen en jättevacker bild, ser så varm och höstig ut:D

2008-11-10 @ 16:10:55
URL: http://sveaochjag.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Älskar den första bilden! Skitbra bild. Jag måste försöka kolla här lite oftare, helslö på sånt. -_-'

2008-11-23 @ 16:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0