VINTER!!!!!!!

Satt på jobbet igår när det plöstligt började smattra som satan på taket. Gick bort till fönstret för att se om dte verkligen var regnet som lät så högt- det var det inte! Det var hagel! Stora, gigantiska hagel! På bara några minuter var taket alldeles vitt och ytterligare någon minut senare avtog haglet och istället kom det fina små snöflingor singlande.. Underbart!!!


På promenad med söta Wilma


Snö på näsan









Idag var vi till Sankt Hans backar så Vipsen fick leka lite med Kotten i snön. Det var väldigt roligt, tills Vipsen gjorde mig så arg att jag bara ville gråta.. Mest var jag såklart arg på mig själv, det är ju inte hans fel.. Han blev helt uppjagad när det kom en stor flock med gäss flygande som skrek för fullt.. Han började springa efter dom och skälla och precis då kom det en tjej och joggade förbi med sin hund. Behöver jag säga mer? Ja, han sprang fram till hunden.. och ja han började mucka med den.. suuuuuuuuuuuuck.. Men som sagt, mest arg på mig mitt jävla pucko som inte sprang efter direkt för att haffa honom. I mitt tröga huvud trodde jag hela tiden att han skulle vända och komma på inkallning.. det gjorde han inte.. Ja, det är därför jag inte uppdaterar om mentalbeskrivningen.. orkar inte.. bara less och besviken och arg och ledsen nu.. Men några bilder från idag får ni iaf..


Vipsen och Kotten (som ser ut som en klubbad säl på den här bilden :P)


Kotten






















Kommentarer
Postat av: Gabriella

Var ju synd att han inte lyssnade. Men torr det är många hundar som inte skulel det om dom först jagar fåglar och sen dyker det upp nåt ännu intressantare. Är nog inte så farligt, han är ju då duktigare än våra hundar varit. :P



Och är det det där som orsakat snökaos i skåne?? Ganska skrattretande :P

2008-11-23 @ 16:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0