Världens bästa hund!

Ja, det är han faktiskt vår lille Vips. Helt otroligt underbar! Den sista veckan har han bara bevisat det mer och mer. Jag tror aldrig jag har träffat en hund/valp som är så otroligt orädd! Underlag, ljud, saker- ingenting är han rädd för. Det enda han reagerar på är folk som springer eller harklar sig :)
Förra lördagen åkte vi ut till Bjärred för att leka lite vid vattnet. Tyvärr gick vi lite fel så vi kom aldrig till någon fin strand, men till vattnet kom vi iallafall. Sen fick Vipsen springa på lägdan, det tyckte han var superkul!
image307

image308

image309

Sen åkte vi hem och åt tårta eftersom en viss person (JAG!) fyllde år. Dagen till ära hade jag gjort en sån superduper smarrig sockerkaka/marängtårta dekorerad med det finaste som finns- en cardigan!

image310

Vädret här nere har varit så otrolgt konstigt senaste veckorna. Ena dagen snö och andra dagen sommarvärme. Förra söndagen plockade jag 5 sorters blommor på morgonpromenaden- dagen efter var marken vit!

image311

På söndagen var det även dags för kurs igen. Vipsen var jätteduktig som vanligt, förutom att det kom en häst och senare en lös hund som han blev tokig på.. Tills nästa gång ska hunden kunna skaka sig på kommando plus två tricks till. Ett blir rulla runt, men det andra vet jag inte än..

image312

Den här långhelgen har varit helt underbar(bortsett från att både jag och markus har magsjuka)! Lördag, söndag och måndag har vi varit iväg med Vipsen så han har fått springa och leka. Vi har kört stenhårt med inkallning och "stanna"övningar eftersom jag har börjat inse (tro) att Vipsen inte alls kan inkallning utan att vi bara har tur att han kommer. I lördags blev jag dock lite motbevisad. Jag hade precis kallat in Vipsen och höll på att leka med honom. Hör Markus ropa "akta!" och vänder mig om. Ser då en golden komma springande mot oss och blir lite rädd. Inte för hunden, men för att den ska förstöra vår träning( Vipsen får INTE hälsa på andra hundar utan kommando). Ropar då "Husse" till Vipsen samtidigt som Markus ropar "kom" och vad gör Vipsen? Jo, han vänder sig BORT från golden och springer till Markus!!!! Så otroligt glad jag blev! Helt underbar hund! Min!!! :)


image313

image315

image316

image317
Så här vacker blev man i slasket..

Dagen efter (igår) såg Sankta hans backar ut så här- all snö borta och strålande solsken!

image318

image319


image320


image321
En liten svamp..


image322


image323

På kvällen gick vi en sväng till lekplatsen som finns här bredvid. Vipsen brukar tycka att det är roligt att springa i gruset där och leka. Han brukar hoppa upp på de olika leksakerna och älskar att balansera på allt som finns där. Den här gången förvånade han oss dock! Först klättrade han upp för klätterställningen, vilket han gjort förut, men istället för att vänta på att bli nerlyft så ställde han sig i rutschkanan och åkte ner själv!! Inte en reaktion från honom när benen gled iväg, nejdå, han tyckte det var jättekul! Han gjorde det två gånger till sen. Helt sjukt! Vilken hund åker frivilligt rutschkana? :) Så otroligt härlig är han!

Ännu fler bevis på hans modiga sida fick vi idag då vi tog en sväng till brukshundklubben här i Lund. Två små övertalningsförsök tog det innan han sprang igenom tunneln- En fullång tunnel dessutom! Balansbommen hann vi inte ens med, den sprang han själv! Efter det gick vi den flera gånger när vi gick bredvid honom för att hålla i lite, men inte behövde han det inte. Han gick så lugnt och säkert själv så. Tunneln prövade vi att göra flera böjar på och inte den minsta tvekan, han bara sprang! :) Jag blir glad bara jag tänker på det. Shit vilken agilityhund! Jag hoppas verkligen att vi får möjligheten att träna och kanske någongång tävla i det. Han (och jag) skulle verkligen älska det!

image324

image325
Observera de flygande bakbenen!

image326


image327


image328


Allt för den här gången!

Jag har världens bästa hund!

/Carolin




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej. Gud vad fina bilder du tar, och de ser ut att vara helt underbart väder hos er.. =) O a fin han e vipsen å duktig =) . Förstår att du är stolt! =) Kram

2008-03-25 @ 12:12:04
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Plogflickan

Härliga Vipsen, roligt foto med de skitiga skor och brallor *ler* Så blir det när man är hundägare!!v Fniss

2008-03-25 @ 18:12:12
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0