Stackars lillen!





Ja Stackars stackars lillen! Fast.. så synd om honom är det faktiskt inte :) I måndags var vi till veterinären för att ta blodprov och kolla om hans rabiesvaccinering har tagit så att han kan få sitt pass :) Han har ju bara varit till veterinären för vaccination förut och han älskar att komma dit då han alltid får godis. Den här gången blev han dock lite ledsen när hon helt plötsligt ville raka päls, knyta saker runt hans ben och dessutom sticka honom flera gånger(hon hittade ingen blodåder)! Han ville mest bara hoppa upp i min famn, men när Markus började mata honom med godis så gick det bra. Han skötte sig egentligen utmärkt, lite osäkerhet är ju bara att räkna med i en sån situation. Efteråt fick han plåster (se bilderna) och en massa godis så då var han rätt nöjd. Jag trodde att han skulle utnyttja plåstret och få oss att tycka synd om honom, men han brydde sig inte alls. Markus brydde sig dock när han var tvungen att betala 1180kr för kalaset :D

Lillen har börjat fälla nu, tack och lov. Hans stora, tjocka vinterpäls har inte gjort det lätt för honom i värmen. Fällandet gör det dock inte så lätt för oss. Det är hår ööööverallt.




Den högen kammade jag loss i tisdags och då hade jag ändå kammat honom en gång på förmiddagen också! Helt otroligt, han har nästan mer päls än jämthundarna jag är van!

Midsommar var härlig och tillbringades hemma hos Markus mamma och syster. Vi grillade och pratade och Vipsen fick springa i trädgården. Tyvärr var vädret otroligt tråkigt och det blev bara ett par bilder tagna på hela dagen, tråkigt!



Appropå tråkigt väder så har det åskar en hel del här sista dagarna. Jag var lite orolig att Vipsen skulle bli rädd, men han har inte reagerat en enda gång! Inte ett skall, knappt ens att han lyfter på huvudet när det dundrar som värst. Så otroligt skönt!

Nu är det bara två veckor kvar innan vi åker upp till norrland. Nästa lördag åker vi till Småland på Hyttsill och corgiträff- det ska bli så otroligt kul! Minst 50 personer är anmälda till hyttsillen så jag gissar att det kommer att vara ungefär lika många hundar! Jag ska försöka ta massor av kort som jag kan visa här sen :)

/Carolin





Kommentarer
Postat av: Sandra

aww stackars liten.. =) men han verkar ju otroligt duktig och lugn, vad duktiga ni är =) längtar tills du kommer till norrland.. ;) Kram

2008-06-24 @ 11:46:43
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Erica

lille plutten då :) inte lätt att vara hund här inte ;) Gör en ryamatta av all päls så gör det lite nytta iaf :P

2008-06-25 @ 20:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0