Händelserik vecka

image206


Äntligen ska jag försöka ta mig tid att uppdatera bloggen. Känns som om det hänt en del.. Viktigast av allt är väl att dagiset dragit igång nu. 8 inskrivna hundar har vi och vi hoppas på fler! Alla hundar är helt underbara, även om några av dem har en del sidor jag inte tycker om :) Vipsen får mest sitta själv och det fungerar jättebra. I fredags fick han dock sitta med dvärgpudeln Filip och det var inga problem alls. Vipsen är väldigt duktig på att lugna sig när han märker att den andra hunden inte vill leka. Han har även fått leka lite med några av de andra hundarna, men bara korta stunder. Den här veckan har vi börjat träna apportering mer och mer. Det är en väldigt bra övning som vi kan träna i korta stunder även på dagiset. Han är superduktig! Han har inte förstått till hundra procent, men nästintill. Här hemma har han en träkloss som vi tränar lite speciellt med. Den har ett eget kommando och den brukar jag även gömma så att han får leta upp den och sen komma med den till mig.. Min lilla underbara valp :)
Igår tappade han en tand!!! Den första jag hittat och oj så glad jag blev! Markus hoppade ur sängen för att krama om Vipsen när jag berättade det och jag smsade alla mina kompisar. Haha, så löjliga vi är! Men när ens "bebis" tappar en tand så är det ju något speciellt :) Vipsen är förresten anmäld till valputställningen i Hässleholm i slutet av februari. Jag är redan nervös, men det ska nog bli kul :) Vi är även anmälda till Allmänlydnads kurs som även den börjar i slutet av februari..

Bilder från dagis:

image202

image203

image198
Kenzo(golden, 1 år) och Astrid(labrador, 3 år)

image199
Pysen(Softis, 9 månader)

image200
Kenzo och Svea

image204
Kurt(irländsk varghund, 9 månader)

image205
Molli(jack russel, 7 månader) och Filip(dvärgpudel, 6 år)

image207
Gibson(labrador, 10 månader)

image208
Vipsen och Filip

image209
Vipsen och Filip

image210
Vipsen

image211
Filip

image212
Kurt

image213
Kurt

image214
Kurt

image215
Astrid

image216
Kenzo

image217
Svea

Förra lördagen var vi till Bjärred och hälsade på Assar och hans ägare. Otroligt trevliga människor och en jättehärlig dag! Det är faktiskt de som verkligen fick oss övertygade om att corgin var rätt ras för oss. I somras när vi var på hundens dag i Malmö fick vi plötsligt syn på en corgi. Efter att vi samlat mod en stund så vågade vi oss fram och hälsade och det visade sig vara Assar, Mikael och Eva-Lotta :) Vi pratade och frågade massor och allt lät bara så bra, precis som vi hoppats. Att Assar var så otroligt fin gjorde ju inte saken sämre. Efter den dagen var vi verkligen 200% säkra på vilken som var vår ras och det har jag inte ångrat en sekund!
Hmm.. Anyway så tog vi en promenad med hundarna så de fick springa lösa och leka. Efter en stund så mötte vi en hund som även det visade sig vara en corgi. Assars kompis, pembroken Tyra. De tre sprang sen och lekte för fullt och hade superkul :)

image218

image219

image220

image221

image222

Idag tog vi en sväng till Sankta Hans backar igen för att träna Vipsen lite och låta honom busa av sig. Vädret var stundvis underbart, men stundvis typiskt skånskt(blåsigt och kallt). Hade på Vipsen en sele som vi fick låna förra helgen och en långlina, men han var så otroligt duktig så jag behövde inte bromsa honom en enda gång!

image223

image224

image225

image226

image227

Tja, det var väl allt för den här gången.. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: yasmine

vilka fina bilder:D:D "avis"
ska bli kul att komma igång med företagsbloggen:D

2008-02-24 @ 17:48:36
URL: http://www.sveaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0