En vecka...

image39
En vecka har nu gått med det lilla odjuret, men jag måste erkänna att det känns som om han varit här i flera månader.. Allt som allt har det gått riktigt bra, han är på många sätt jätteduktig. Men de som säger att det inte är jobbigt att ha valp ljuger! Det jobbigaste är att man måste vara på sin vakt hela tiden medan han är vaken. Trots att vi valpsäkrat lägenheten så mycket det bara går så hittar han alltid någonting roligt att leka med. Till exempel så har vi inte längre någon fungerande utomhustermometer(kabeln låg visst på golvet).. I vår valpsäkring ingår även att vi satt ett kompostgaller fram på vår skohylla så han inte ska kunna bita på skorna. I onsdags när jag kom ut från badrummet så satt den lille bakom kompostgallret(han hade hittat den oskyddade kortsidan), mitt i hyllan och med munnen full av skor. Han var överlycklig :)

image40

Men, oavsett allt bus han hittar på och alla tusen gånger man måste springa ut med honom så är han underbar och jag kommer aldrig ångra att jag köpt honom. När han ligger i mitt knä och sover eller när han tittar på mig innan vi går in genom dörren, då är allt värt det.. En dag tog det för honom att lära sig att han ska titta på mig och vänta på varsågod innan han får äta sin mat. Han försöker inte ens gå fram till skålen innan jag sagt att han får! Samma sak när han får gå in själv(tyvärr inte så ofta sista dagarna då det är otroligt lerigt ute och jag hellre tvättar jackan än skurar trappuppgången och hissen) så sitter han och tittar på mig innan vi går in genom ytterdörren, sen springer han fram till hissdörren där han sätter sig och tittar på mig för att sedan gå in när jag sagt varsågod. I hissen sätter han sig sedan och tokstirrar på mig och väntar på godis.. och sen samma när vi ska ut ur hissen och in genom vår dörr. Underbar!!

image41

Igår var vi hem till Markus mamma med lillen och det gick bra förutom att jag blir helt slut av att passa på honom hela tiden. Här hemma får han ju springa som han vill, men där finns massor av fina mattor, elkablar och fina ömtåliga saker, allt lika roligt för honom att inspektera.. Idag ska vi dit på middag, men nu har vi köpt kompostgaller så han ska få sig en liten hage där han kan leka som han vill. Ska även försöka göra en ute i deras trädgård så han kan springa där, det skulle vara så härligt! Om det fungerar och han trivs så kommer nog vipsen och jag att vara där en del dagar, skulle vara skönt att slippa hiss/trappor varje gång han ska ut.
Vi har för övrigt ett till stort problem med honom: han är omöjlig att ta kort på!!! För det första så är han aldrig stilla och för det andra så fastnar han helt enkelt inte. Av 250 kort på honom så är det ca 10 som faktiskt är värda att framkalla.. Suck.. Fast det kan ju bero på fotograferna också :)
Här kommer iallafall några nya bilder

image42

image43

image44

image45

Kommentarer
Postat av: Anne-Lill

Åh, vad han är söt, det lilla trollet! Sitter här och bara ler! :-) Hur många gånger har inte täcken och filtar släpats iväg med?
Måtte jag inte få "valpsjuka" för vi har tre hundar.. :-P Sen var ju valptiden inte bara sidenlent och sockersött. Frode blev rumsren på 3 veckor men han åt verkligen precis allt han kunde hitta! Ljuva minnen men för lite sömn..
Förresten, precis som du är jag inte heller den fåordiga sorten, haha.. Blir alltid mer än jag tänkt. Märkligt. ;-)

/Anne-Lill

2007-12-14 @ 21:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0