Tre år...

image79

Idag kom världens bästa pojkvän och sambo hem med denna underbara bukett till mig. Varför? Idag är det tre år sedan vi blev tillsammans.. Tre underbara år som nu lett fram till en otrolig liten valp.. Redan då för tre år sedan pratade vi om den hund vi skulle skaffa.. efter ett tag var det inte längre "hund", det var "corgi".. Idag har vi vår corgi och vi har fortfarande varandra.. Det känns rätt bra..

image80

image81

Angående Vipsen så kan jag meddela att han igår var ensam hemma i tjugo minuter utan problem. Jag filmar honom alltid när jag lämnar honom och allt han gör är att sova, superduktigt!
Vi inledde gårdagen med ett besök till rastgården där jag bestämt träff med två tjejer och deras hundar; en welsh springer spaniel, en engelsk springer spaniel och en västsibirisk laika. Lillen blev lite rädd först när tre stora hundar kom springandes mot grinden och skällde ut honom, men när de lockat bort hundarna och jag släppt in honom så var det inga problem alls. Han var inte ett dugg rädd för dem, men heller inte för påträngande.. De lekte lite i början, men sen lekte de stora hundarna mest för sig själva medan lillen försökte hänga med. Han var tyvärr lite för liten :) Han hittade dock en Jättekul sysselsättning, att äta lera! Oj så roligt han hade och så otroligt kul han tyckte att det var att hoppa i gyttjepölarna.. Suck :)
Efter en stund kom det in en beagle i rastgården, då blev det fart på Vipsen. Jag antar att han tyckte att hon hade lite bättre storlek för mot henne gjorde han bowing på bowing och sprang och gjorde en massa krumbukter för att få igång henne. Hon var tyvärr 10 år gammal och inte så väldigt intresserad av att leka, men lillen tog det ganska bra och gick nöjt bakom henne istället :)
Han var förresten jätteduktig på att komma när jag ropade trots att de andra var där. Han la sig även ner och vilade när han blev trött. Just det tycker jag är otroligt bra, att han känner sig så pass trygg att han kan slappna av.
När någon annan hund passerade rastgården så flög de vuxna hundarna iväg och började tokskälla, då blev lillen lite rädd och kom till mig istället. Precis som jag vill att han ska göra! Han är underbar!
Tyvärr har det spöregnat här sista veckan så har inga nya bilder alls.. Ska försöka fixa nu i helgen, tills dess får ni njuta av blombuketten..



Kommentarer
Postat av: sandra

Gud så underbara bilder på lille prinsen din ;) ..
Och vilka underbart vackra blommor :) *grattis*

stor kram fra oss i norrland..

2007-12-22 @ 18:40:45
URL: http://nogg.se/lycjkligmamma86

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0