Viltspår och småttinglek

För några veckor sen fick Vippen gå ett av årets väldigt få viltspår. Jag vill så gärna komma igång och spåra med honom, men jag tycker det är svårt att hitta bra ställen där man kan lägga spåren och dessutom är det tråkigt att lägga spår själv och vänta på att de ska ligga till sig. Den här gången hade vi dock turen att få sällskap av Nina och hennes sheltie Holley, väldigt uppskattat av både mig och Vippen! Efter spårningen blev den liten promenad och en lekstund för vovvarna. Vippen tyckte det var jätteroligt att för en gångs skull få leka med en hund i hans storlek, men han blev rätt snabbt trött när han insåg att Holley ändå sprang minst dubbelt så snabbt som han :)
Spåret blev inte så långt, men innehöll ett par vinklar som han fixade galant. Han gick lagom fort och gick ut långt i linan utan att stanna och be mig om hjälp så jag är väldigt nöjd! :)





























Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0