Vi gjorde det!!!



Igår var det dags för vår andra tävling i rally och det gick otroligt bra! Vi fick 90 poäng och kom på 3e plats! Därmed fick vi medalj och fick dessutom stå på prispallen, vilken underbar känsla! :) Jag har inte kunnat sluta le sen jag klev upp på pallen :)
Den här gången gjorde vi helt annorlunda inför tävlingen och det verkar som att det var rätt. Förra gången satt han med oss utanför planen nästan hela tiden och var då helt slut av alla intryck innan vi ens börjat tävla. Igår fick han sitta i bilen tills fem minuter innan start och då fick han titta lite på alla människor och hundar, sen klickade vi kontakt och så kampade vi rätt rejält innan vi gick in på plan. Han var lite ofokuserad fram tills andra skylten, men sne lyfte han huvudet och kollade på mig i princip hela banan! Min underbara älskling :)

start

 

tysk-svängen

 

 

 

Front-1-2-3 bakåt

 

 

 

 

 

 

 

Belöning :)

 

Beröm av domarna

 

 

 

Min vinnare! :) Förutom medalj så fick han en leksak och en stor hink från Olivers petfood som innehöll 2 påsar training bites, 1 påse big bites, 1 påse liver bites, 3 provpåsar av deras foder och två ben! Vipsen blev helt galen av doften från påsarna! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna Nilsson

Håller med dig, Martin fick gå med sin medalj nästan hela dagen också :)

Var mest tvungen att lämna en kommentar så att du ser att vi läser din blogg också! :)



//Hanna (Baloo & Martin

2010-09-06 @ 22:06:59
URL: http://www.hannashundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0