Tävlingen i Hörby

Äntligen har jag tid att uppdatera lite om tävlingen.

Som jag skrev tidigare så blev resultatet 83 poäng och därmed godkänt, jag tycker dock inte riktigt att vi förtjänade det. Vi var riktigt dåliga! Hela uppvärmningsproceduren blev fel och Vipsen var helt ofokuserad och galen när vi gick in på planen. Tanken var att han skulle få ligga i bilen, sen skulle jag ta ut honom och värma upp honom ordentligt när det var några hundar kvar innan oss. Tyvärr drog de andra klasserna ut på tiden så han fick ligga 2½ timme och ha tråkigt, när det väl blev vår klass så hade vi nummer två och jag tog för lång tid på mig på banvandringen så vi hann knappt värma upp alls. För första gången på en tävling så hade Vipsen full koll på var Markus var och spanade efter honom hela banan. Även domaren var otroligt intressant, hon och några andra stod precis utanför banan och när vi kom dit ville Vipsen absolut hälsa.. Hmm.. Riktigt dåligt gick det alltså! Men det roliga med rallyn är ju att man kan bli godkänd ändå :) Vi är egentligen kvalificerade för uppflytt nu, men vi är inte alls redo för att tävla utan koppel så vi kör på i nybörjarklass ett par gånger till iaf skulle jag tro..

 

 

 

Det här är inte ett försök till "front", utan en Vipp som HELT tappat positionen :)

 

/Carolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0