Härliga tid- Vi har tagit hundförarmärket!!

Några timmar efter förra inlägget åkte vi iväg till agilitybanan och lät honom springa lite, han är så underbar! Efter det var tanken att promenera runt lite och träna honom på att gå lös, men promenadvägen var visst avstängd och där gick massor av hästar och betade, dumt! Nåja, det blev en liten promenad iaf :)

image405

image406

image407

image408

image409
Titta glädjen!!! Ååh, jag blir så otroligt lycklig av den här bilden. Apporterande hundar gör mig såå glad!

image410

image411

image412

image413

I onsdags träffade vi Vipsens uppfödare, det var kul! Pratade en del om Vipsens föräldrar och syskon, alltid roligt att höra hur det går för dom. Tyvärr hade jag bråttom iväg på ridningen så det blev bara ett kort möte, men om en månad syns vi på Hyttsill i småland tillsammans med corgiklubben så då får vi nog tid att prata lite mer :)
På tal om ridning så var det terminsavslutning då i onsdags. Jättetråkigt! Fast samtidigt skönt.. Jag är så otroligt trött på kvällarna när jag kommer hem från jobbet så det ska faktiskt bli härligt att ha alla kvällar lediga och inte vara tvungen att åka någonstans.

image414
Astrid, Yatzy och Vipsen på dagis

image415

Igår var det dags för Hundens och Hästens dag i Malmö. Vi åkte självklart dit med Vipsen och oj så kul det var!!!! Vi tog både sele och halsband på honom eftersom vi inte visste hur han skulle uppföra sig(i sele får han dra, inte i halsband) och det är jag rätt glad för. I början drog han som en idiot och fick gå i selen, men när vi väl kom in på området så gick han jättebra så jag kunde koppla om till halsbandet. Han blev lite låg och rädd först av alla hundar överallt, men det släppte ganska snabbt. Två hundar gjorde utfall mot honom, men det reagerade han knappt på alls.
image416

Vi stod en stund utanför ponnyridningen så att han skulle få kolla ordentligt på hästarna. Några skall blev det, men inte alls så mycket som jag var rädd för. Efter det passerade vi hästar hela tiden och han brydde sig inte alls- så otroligt duktig!
 
image418

image417

Efter det kom vi till corgiklubbens monter och träffade lite trevligt folk! Stog där en stund och pratade corgis och beundrade varandras hundar, det är så otroligt kul att ha en renrasig hund och kunna göra sånt! Det verkade som att alla skulle till Hyttsillen i sommar så det blir kul att träffa dom igen då :)
Seeen *trumvirvel* tog vi hundförarmärket! Haha, lite patetiskt, men kul! Vi hade inte alls tänkt göra nåt sånt, men efter att ha stått en stund utanför ringen(och skrattat och suckat åt de galna hundarna som gjorde utfall mot allt och alla medan ägaren inte brydde sig ett skvatt) och tittat så bestämde vi oss. Gissa vad? Vipsen seglade genom alla momenten! Han är bäst!!! Det enda momenten han inte gjorde så bra var inkallning, men det var enbart för att jag lyckats ställa mig precis bredvid en skål med mat :P

image419

image420
Gå fint i koppel

image421
Inkallning

image422
Binda upp och gå ifrån

image423
Möte

image424
På väg mot godispåsen :)

Jag har världens bästa vovve!!

Vi gjorde förresten ett otroligt fynd där i Roburs stånd. Man fick köpa en påse hundmat (som egentligen kostar 98kr) och en fodertunna för 50kr styck och då fick man med en tygpåse fylld med saker! Vi fick 5 provpåsar foder, en vattenskål(sån som man skruvar fast en pet-flaska i), 3 påsar godis och en tetra med blötmat. 100 kr för allt!! Det kallar jag fynd! Behöver jag säga att Vipsen var överlycklig och trött igår? Det var vi också iof. Helt underbar dag!

/Carolin




Kommentarer
Postat av: Sandra

GRATTIS till erat hundförarmärke!!!! =) Vad kul!! =) Han blir så stor lillvovven.. =) Du skulle hem i sommar va?, då måste vi ses nå.. =) Kram på er!!

2008-05-26 @ 12:46:54
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Erica

Låter verkligen som en toppenbra dag! Såg ut att vara bra väder med, skönt.. Blir lite smått avundsjuk här borta ;) Vipsen är så fiiin!

2008-06-03 @ 16:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0